Bischof von Galen
taong
Sola unitas in veritate
|
 |
« Reply #300 on: 18 March, 2008,; 21:44 » |
|
YAY voor troon & altaar :-D , (baal er nog steeds van dat de Stuarts zijn uitgestorven), *poetst button van de Society of King Charles the Martyr)*
Prachtig. Overigens is een zijtak van de Stuarts nog altijd prominent als katholieke adel. Zo is onlangs een Stuart nog president van de Una Voce-federatie geweest, en is in elk geval de Priesterbroederschap St. Pius X jarenlang gefinancierd door een Engelse gravin van de zgn. recusant nobility, de Engelse adel die weigerde in 1546 het protestantse Book of Common Prayer aan te nemen, en later door de Stuarts gehabiliteerd werd. Reeds in 1964 benaderde zij aartsbisschop Lefebvre en verzekerde hem van haar (rijke) financiële steun voor eventuele contra-revolutionaire maatregelen om de subversie van de Kerk tegen te gaan. Toen vervolgens Père Philippe (ja, van de Congregatie van Sint Jan die hij later oprichtte) enkele niet-vergiftigde Franse seminaristen voor wijding en verdere opleiding door verwees naar mgr. Lefebvre, was het fenomeen Ecône geboren. Met Engels geld en Franse prediking.
|
|
|
|
|
|
„O lieber Heiland, in Deine Hand gebe ich mich! – Wie Gott es will. Gott lohne es Euch. Er schütze das liebe Vaterland. Für Ihn weiterarbeiten (…) O Du lieber Heiland.” - Clemens August kardinaal von Galen (1878-1946)
|
|
|
aquino
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #301 on: 18 March, 2008,; 22:46 » |
|
Overigens is een zijtak van de Stuarts nog altijd prominent als katholieke adel. Zo is onlangs een Stuart nog president van de Una Voce-federatie geweest
Zijn grootvader is een bekeerling.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aquino
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #302 on: 18 March, 2008,; 23:32 » |
|
Beste mensen Ik heb begrepen dat ik als nieuweling op dit forum geacht wordt mij hier in deze draad voor te stellen. Ik ben vader. Ik ben docent, werkzaam aan de Technische Universiteit Delft. Ik ben wetenschapper en onderzoeker bij ditzelfde instituut. Het domein waar ik mij beroepshalve mee bezig houdt ligt binnen de Civiele Techniek en meer specifiek de Grondmechanika en Funderingstechniek. Gelijk al onze menselijke bouwwerken en constructies die noodzakelijkerwijze op een goede, vaste grondslag moeten worden gefundeerd, dient ook op geesteljk gebied ons bestaan op een zekere en vaste grondslag teworden gefundeerd. En deze heb ik gevonden in de Geloofsleer van de Kerk, waartoe met name kentheorie uit de Aristotelisch-Thomistische Filosofie voor mij een zeer belangrijke inspiratiebron geweest. Als bekeerling ben ik al in de beginjaren 70 in aanraking gekomen met de Traditionele Romeinse Ritus. Na eerst als gewoon gelovige mezelf passief en meer orienterend tot deze Ritus te hebben bekend, ben ik geleidelijk aan een der trekkers ervan geworden. Als getuige hiervan bekijke men: http://www.ecclesiadei.nl en http://www.ifuv.org
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #303 on: 18 March, 2008,; 23:38 » |
|
Welkom Aquino  Hm, u bent vader... kennen we uw kinderen? Ik was bijna civiel gaan doen, maar het is natuurkunde geworden. Maar een vriend van me heeft me wel alle denigrerende liedjes over bouwkunde geleerd, dus ik ben al een heel eind  Ik hoop dat u een mooie tijd op het forum zult hebben!
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
Bischof von Galen
taong
Sola unitas in veritate
|
 |
« Reply #304 on: 19 March, 2008,; 00:09 » |
|
Beste mensen Ik heb begrepen dat ik als nieuweling op dit forum geacht wordt mij hier in deze draad voor te stellen. Ik ben vader. Ik ben docent, werkzaam aan de Technische Universiteit Delft. Ik ben wetenschapper en onderzoeker bij ditzelfde instituut. Het domein waar ik mij beroepshalve mee bezig houdt ligt binnen de Civiele Techniek en meer specifiek de Grondmechanika en Funderingstechniek. Gelijk al onze menselijke bouwwerken en constructies die noodzakelijkerwijze op een goede, vaste grondslag moeten worden gefundeerd, dient ook op geesteljk gebied ons bestaan op een zekere en vaste grondslag teworden gefundeerd. En deze heb ik gevonden in de Geloofsleer van de Kerk, waartoe met name kentheorie uit de Aristotelisch-Thomistische Filosofie voor mij een zeer belangrijke inspiratiebron geweest. Als bekeerling ben ik al in de beginjaren 70 in aanraking gekomen met de Traditionele Romeinse Ritus. Na eerst als gewoon gelovige mezelf passief en meer orienterend tot deze Ritus te hebben bekend, ben ik geleidelijk aan een der trekkers ervan geworden. Als getuige hiervan bekijke men: http://www.ecclesiadei.nl en http://www.ifuv.orgEre wie ere toekomt, een grote aanwinst voor credimus.nl. Daar ben ik zeker van.
|
|
|
|
|
|
„O lieber Heiland, in Deine Hand gebe ich mich! – Wie Gott es will. Gott lohne es Euch. Er schütze das liebe Vaterland. Für Ihn weiterarbeiten (…) O Du lieber Heiland.” - Clemens August kardinaal von Galen (1878-1946)
|
|
|
|
Oogje
|
 |
« Reply #305 on: 05 April, 2008,; 09:41 » |
|
Sjaloom!
Ik kom hier nogal binnenstormen in het topic over mijn parochie in Zutphen. Sorry, maar het kon even niet anders. Toch wil ik ook gewoon als user hier op het forum rondhangen en wellicht ook hier en daar reageren, en was dat topic hetgeen me over de drempel hielp hier lid te worden. Daarom zal ik me nu in alle rust even voorstellen hier.
Mijn echte naam is Robert. Ik ben op dit moment bezig met wat ik nu wil gaan doen en ook wat ik nu kán doen met de beperkingen die ik heb. In mijn vrije tijd schrijf ik graag en vrij veel, zowel korte wat absurdistische verhalen als meer bezinnende, religieuze of levensbeschouwelijke artikelen. Hier en daar zul je (sporen van) mijn schrijfsels op internet tegenkomen, vooral natuurlijk op mijn web-log en op enkele fora.
Ik ben op belijdenis gedoopt op 3 januari 1999 in de plaatselijke baptistengemeente, waar ik ook ben opgegroeid. Op 3 april 2007 heb ik me middels het Vormsel laten opnemen in de katholieke Kerk, na een jaar te hebben getwijfeld of ik katholiek moest worden of protestants moest blijven.
Ik hoop dat ik hier een mooie plek heb gevonden om mijn liefde voor God en zijn katholieke Kerk met anderen te delen en dat mijn aanwezigheid, hoe dan ook, gewaardeerd zal worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
logiclane
|
 |
« Reply #306 on: 05 April, 2008,; 09:42 » |
|
Welkom! mwuhahahaha, weer een bekeerling 
|
|
|
|
|
|
Nothing, my Lord Benedict, will stand between Middle-Earth and the Union of the Two Steeples!
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #307 on: 05 April, 2008,; 11:06 » |
|
Welkom, Robert! Wat leuk, iemand die zich na het binnenstormen ook nog netjes voorstelt, hulde  (dat was een grapje, niet cynisch). We zien allemaal uit naar je schrijfsels denk ik 
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
David
|
 |
« Reply #308 on: 05 April, 2008,; 11:08 » |
|
Hallo Robert, Welkom!!!
|
|
|
|
|
|
Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
|
|
|
|
Geerthe
|
 |
« Reply #309 on: 05 April, 2008,; 12:55 » |
|
Welkom, Robert leuk 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #310 on: 05 April, 2008,; 14:11 » |
|
Hallo Robert, welkom  (en ja, HOERA voor mensen die zich voorstellen!)
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #311 on: 05 April, 2008,; 18:53 » |
|
Hoi, welkom, klinkt goed. Hoop dat je het naar je zin zult hebben hier.
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #312 on: 06 April, 2008,; 09:45 » |
|
Dag, Robert. Ook van mij een hartelijk welkom hier!
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
Caspar
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #313 on: 09 April, 2008,; 19:53 » |
|
Op verzoek stel ik mezelf hier dan ook maar even voor, hoewel diverse mensen mij waarschijnlijk nog wel kennen van het Rorate-forum en/of mijn weblog.
Ik stam uit een in vele opzichten goede katholieke familie, maar in de geest van de tijd was mijn opvoeding tamelijk evangelisch-protestants gekleurd... Door historisch onderzoek heb ik echter zelf de waarde van het Katholicisme weer herondekt en ben vervolgens o.a. jarenlang actief geweest in mijn toenmalige parochie. De laatste jaren ben ik ook op internet actief met diverse katholieke dingen, bijv. tot een tijdje geleden op het Rorateforum en met genoemde weblog.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
David
|
 |
« Reply #314 on: 09 April, 2008,; 19:56 » |
|
Welkom Caspar
|
|
|
|
|
|
Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
|
|
|
|