|
Mama-L
|
 |
« Reply #345 on: 17 April, 2008,; 19:42 » |
|
uh ... maybe this sounds weird ... but I don't know what a mantilla is HELP !!!please? Lieke
|
|
|
|
|
|
Dank eerst de Heer Uw God, pluk dan de dag, wandelend met Christus Jezus
|
|
|
|
David
|
 |
« Reply #346 on: 17 April, 2008,; 20:00 » |
|
uh ... maybe this sounds weird ... but I don't know what a mantilla is HELP !!!please? Lieke = kanten hoofddoekje
|
|
|
|
|
|
Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #347 on: 17 April, 2008,; 20:16 » |
|
uh ... maybe this sounds weird ... but I don't know what a mantilla is HELP !!!please? Lieke Lacy thing (not underwear!) that women from the South of Europe often wear on the heads when in church. When people talk of Catholic headcoverings is what many automatically think of, although a headcovering can take loads of other forms. Lots of pretty pictures here: http://www.halo-works.com/
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #348 on: 17 April, 2008,; 20:18 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aquino
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #349 on: 18 April, 2008,; 19:39 » |
|
I've been an ardent fan of Joseph Ratzinger/Benedict XVI ever since I read his Introduction to Christianity and realised that continuing to be the cultural Catholic as which I was raised was Not Good Enough and full-blown practising Catholicism was exactly the spiritual home I'd been searching for for half my life. I have an obsession with Latin, too many books, and not enough time to read.
Welcome Raphaela. I like anyone who is a fan of Pope Benedict. Did you see my logo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #350 on: 12 May, 2008,; 22:46 » |
|
Nadat PP zo vriendelijk was om een account voor me maken (na haar vraag waarom ik eigenlijk niet op dit forum zat), moet ik me eigenlijk dus voorstellen. Juist ja, dat kan lang of kort, na het typen merken we welke van de twee het geworden is  Ik ben Ingrid (m'n 2e naam - wordt die nog eens ergens voor gebruikt behalve alleen bij het invullen van formulieren waar je je naam voluit op moet schrijven), 20 jaartjes jong, afkomstig uit Sneek, maar woon nu ongeveer anderhalf jaar in Groningen. Daar ben ik student en zit nu een beetje aan het einde van m'n derde jaar geneeskunde - hoop in september met m'n junior-co-schappen te beginnen. Hobby's en interesses heb ik er af en toe wat te veel; daarnaast vind ik het ook heerlijk om bezig te zijn met regelen ed van allerlei dingen, waardoor eigenlijk iedereen zegt dat ik het te druk heb en eigenlijk wat minder zou moeten doen...de enige die daar nog niet van wil weten ben ik zelf. Ben eigenlijk m'n hele leven (ok, zo lang is dat nog niet) katholiek, maar pas de laatste jaren een beetje meer er mee bezig. Na het overlijden van m'n opa een paar jaar geleden besloot ik dat ik meer wilde doen dan af en toe naar de kerk gaan en ben toen lectrice geworden in Sneek. Een jaar geleden ben ik pas echt meer gaan nadenken over wat het geloof voor me betekent, het hoe en wat en meer van dat soort dingen. Uiteindelijk ook bij de studentenmis terecht gekomen en toen min of meer "gedwongen" (das een groot woord - vriendelijk gepushed is beter (A)  ) om hier mee te komen tikken  Ok, vrees dat het al met al een lange versie is geworden, excuses. Rest me alleen nog te zeggen dat ik waarschijnlijk wel eens domme vragen zal stellen omdat ik nog belachelijk veel niet weet over van alles en nog wat wat met het geloof te maken heeft.
|
|
|
|
|
|
Adoro te devote, latens Deitas... ...peto quod petivit latro paenitens.
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #351 on: 12 May, 2008,; 23:26 » |
|
Wij kennen PP allemaal, Ingrid, het is ons volkomen duidelijk hoe je hier terecht bent gekomen  Welkom!
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #352 on: 12 May, 2008,; 23:44 » |
|
Yayay Ingrid is er! Hoi!!! *zwaait* 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #353 on: 13 May, 2008,; 00:21 » |
|
Hey wat leuk dat je hier zit! Welkom!
|
|
|
|
|
|
What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #354 on: 13 May, 2008,; 07:57 » |
|
Haai. Welkom.
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
|
Ingrid
|
 |
« Reply #355 on: 13 May, 2008,; 10:49 » |
|
Danku allen voor dit hartelijke welkom 
|
|
|
|
|
|
Adoro te devote, latens Deitas... ...peto quod petivit latro paenitens.
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #356 on: 13 May, 2008,; 18:08 » |
|
Aan allen die hier nieuw zijn en die ik nog niet heb begroet: alsnog welkom!
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
Nancy
Lurker
|
 |
« Reply #357 on: 29 May, 2008,; 20:57 » |
|
Laudetur Iesus Christus!
Dag allemaal,
Mijn naam is Nancy, ik ben woonachtig in Tiel en ik studeer Theologie aan de Faculteit Katholieke Theologie te Utrecht. (de FKT)
Ik ben Traditioneel Katholiek, dat wil zeggen dat ik van de Traditionele Latijnse Ritus houd en van mening ben dat men Vaticanum II alleen in het licht van de Traditie moet lezen en niet (zoals helaas vaak gebeurd) met de ogen van modernist of progressivist.
Ik houd van Onze Lieve Heer, Onze Lieve Vrouw, mijn familie en de Kerk.
Pax et bonum, Nancy.
|
|
|
|
|
|
Pax Christi
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #358 on: 29 May, 2008,; 20:59 » |
|
Welkom Nancy!
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #359 on: 29 May, 2008,; 21:00 » |
|
*zwaaaaaaait*
Hoi Nancy! Ik hoop dat je het hier mooit vindt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|