Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Kathedraalbevoorrading  (Read 745 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Marq
Credimaster

« on: 26 July, 2010,; 18:38 »

Ik heb een vraag waarop ik hoop dat jullie een antwoord hebben. Even een contextje schetsen. Ik ben een paar per maand kerkwacht in de St. Jozefkathedraal, en één van mijn taken is dan geld in ontvangst nemen van mensen die een boek, rozenkrans, beeldje, ansichtkaart, noveenkaars en dergelijke willen kopen. Nu gaat de leverancier van het merendeel van die dingen, een klein bedrijfje uit Dokkum, sluiten. En niemand weet eigenlijk waar we nu terecht kunnen.

Wie heeft een idee? We zoeken dus een bedrijfje of importeur van allerlei klein spul, van rozenkransen tot heiligenbeeldjes en van noveenkaarsen tot wijwaterbakjes. Wie weet toevallig hoe men dat in andere kerken en kathedralen regelt?

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
broeder Hugo
Bootcamp

Providebit!

« Reply #1 on: 26 July, 2010,; 19:42 »

firma don bosco leiden

Providebit!
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #2 on: 26 July, 2010,; 19:59 »

Link "voorheen Don Bosco Utrecht", nu dus in Leiden:
http://www.religia.nl/index.asp?id=2

Vraag: Kan 't Stulpje in Dokkum jullie niet aan wat adresjes helpen?

Ik ben daar een keer geweest, een aantal jaren geleden, omdat ik een beeldje
van Sint Bonifatius wilde hebben.

Dat is me toen gelukt en ik heb sindsdien m'n IJsheiligen compleet: Pancratius in 1997 uit Loyola meegebracht, Servatius lang geleden besteld, toen ik pas werkte. Er werd toen een kerk in Limburg gerestaureerd en zij hadden toen een actie waarbij ze die beeldjes verkochten en voor Bonifatius ben ik in 2005 apart naar Dokkum gereisd en naast een mooi beeldje van 't Stulpje heb ik toen ook drie kleine moderne, maar toch krachtige beeldjes gekocht bij de VVV. Eentje cadeau gedaan aan mijn zus, eentje staat in weer en wind op het graf van mijn vader en eentje staat in mijn huis Smiley

Even terug naar 't Stulpje:
Het zijn aardige mensen, die- als ik het goed heb begrepen - allerlei
adressen hadden, waar zij hun spullen aanschaften.
Zij zijn het die gaan stoppen? Misschien kunnen ze jullie helpen?

Niet meer actief op het forum.
Marq
Credimaster

« Reply #3 on: 26 July, 2010,; 21:38 »

't Stulpje is inderdaad de zaak die gaat stoppen. En het zijn inderdaad aardige mensen. Ze zijn bijna iedere zondag in de kathedraal en om de zoveel tijd nemen ze een doos vol spullen mee voor de boekenstand. Maar ik heb begrepen dat ze naar Tegelen gaan.

Maar ik denk dat 'Religia en Don Bosco' een goeie optie is, als ik hun site zo bekijk. Ik zal het doorgeven aan de mensen die over de boekenstand gaan.

Bedankt, SR! Cheesy

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #4 on: 27 July, 2010,; 07:08 »

Het was broeder Hugo die met de naam van deze winkel in Leiden op de proppen kwam  Cheesy

Ik herinnerde me toen ineens, dat ik in het verleden een aantal keren bij "Don Bosco" in Utrecht ben geweest en herkende de naam. Maar Leiden? Googelen bracht licht in de duisternis en leverde op, dat zij - kort door de bocht gezegd - "Utrecht" hebben overgenomen. En het leverde een website op Smiley

Met z'n allen komen we er wel  Grin

Overigens in Deventer zat/zit boekhandel Lourdes. Die hebben ook religieuze artikelen. Ik ben daar ooit eens geweest. ± 1999. Het was een niet al te grote winkel met boeken, medailles en beeldjes. Niet alleen katholiek, maar ook boeddhistisch. Dat laatste stond mij - eerlijk gezegd - niet zo aan.......maar misschien is het een tip om eens te bekijken.

Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #5 on: 28 July, 2010,; 14:12 »

Ik wil ook wel wat uit Kevelaer en Lourdes meenemen, met name daar heb je veel medailles en armbandjes. En (duitstalige) boeken van de Paus.

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #6 on: 28 July, 2010,; 14:52 »

Alina, het gaat niet zozeer om eenmalig..maar om ervoor te zorgen dat de kathedraal geregeld spullen heeft..

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #7 on: 28 July, 2010,; 15:08 »

Weet ik....maar je zou ook regelmatig wat via het web die kant op kunnen laten komen....zal es wat navragen....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #8 on: 28 July, 2010,; 15:12 »

Nog een tip: abdijwinkel Egmond-binnen. Misschien kunnen/willen die iets doen?

Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #9 on: 28 July, 2010,; 20:48 »

... of hun vestiging in Amsterdam, aan de achterkant van het begijnhof.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Marq
Credimaster

« Reply #10 on: 28 July, 2010,; 21:50 »

Geweldige ideeën. Ik verzamel de adresgegevens van al die plek en geef het door. Voorlopig kunnen we nog wel even vooruit, trouwens.

Guppie
Tent van Abraham

« Reply #11 on: 15 August, 2010,; 23:02 »

Dat adres 'achter de Begijnhof' is dus de Abdijwinkel. Prima adres waar je voor van alles terecht kunt. Een poosje geleden, om maar een voorbeeld te noemen, was de lont van de kaarsenaansteker op.
Na een aantal weken improviseren had ik daar toch wel genoeg van. Temeer daar ik bij mijn geklungel de neiging om hogere- maar niet door het Vaticaan erkende geesten aan te roepen nauwelijks kon onderdrukken.
Maar gelukkig bleek deze winkel dit artikel ook te verkopen. Nou of ik het nu in de collectebak deponeer of ik koop tig meter lont...

Bij deze ook maar het adres:

'Abdijwinkel van Egmond'.
Nieuwezijds Voorburgwal 361
1012 RM Amsterdam
info@vanparidonbv.nl

Laetetur cor quarentium Dominum
Marie
Gebedsleidster
Tent van Abraham

« Reply #12 on: 16 August, 2010,; 06:31 »

Bedankt voor de adressen  Smiley
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #13 on: 30 August, 2010,; 12:45 »

Guppie, ik zeg lont in de collectebak deponeren Wink

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Guppie
Tent van Abraham

« Reply #14 on: 03 October, 2010,; 17:28 »

Nou toch maar niet gedaan VA. Het rolletje blijft wel bij mij in de tas dan kan ik niet alleen de 'voorraad' goed in de gaten houden maar hoef ik ook nooit te zoeken want dat kwam nogal eens voor.
En raakt het langzaamaan op, dan kopen we weer een paar meter. Grin

Laetetur cor quarentium Dominum
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: