Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Toekomst Credimus  (Read 722 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« on: 18 October, 2010,; 20:07 »

Het is hier zo stil en weinig activiteit. Hebben we het gewoon allemaal te druk? Te weinig nieuwe aanwas? Of heeft Twitter/Facebook ed de functie van Credimus overgenomen?

Oftewel: gaan we er met zn allen nog wat van maken of ...?

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #1 on: 19 October, 2010,; 11:49 »

Ik kan uiteraard alleen spreken voor mezelf: ik heb het behoorlijk druk en daarbij komt dat mijn toegewijde notebook bij de reparateur ligt voor de tweede keer binnen een paar maanden. Kan (dus) alleen tijdens het werk kijken bij Credimus.

Maar het is inderdaad akelig stil.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 20 October, 2010,; 16:42 »

Ik beperk mij momenteel tot spambotjagen. Die zijn wel gezellig actief Wink

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #3 on: 21 October, 2010,; 09:02 »

Angry Was JIJ dat???

Gisteren wist ik ternauwernood een projectiel, afgevuurd door een katapult te ontwijken!

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #4 on: 04 February, 2011,; 09:57 »

Denk dat dit topic van TT wel aardig actueel is nu. Ik zou het persoonlijk leuk vinden als er weer wat meer leven hier zou komen, mis het ergens best wel, ook de af en toe eens samenkomsten die we hadden...ofzo.

Misschien hier een plek voor jullie meningen en adviezen? In plaats van dat het overal verstrooid wordt over de topics?

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #5 on: 05 February, 2011,; 23:34 »

Ook op andere al dan niet RK fora heerst nu windstilte. Wellicht heeft dit ook te maken met hetgeen
de RKK het afgelopen jaar allemaal te verwerken heeft gehad. Het lijkt er soms een beetje op
dat veel katholieken murw zijn geslagen. Hetgeen wat op internet door betrokken gelovigen
wordt geschreven over personen is m.i. niet altijd bevorderlijk voor de sfeer en vaak weinig
constructief. Wat ik op populaire 'klokkenluidersites' / blogs lees is vaak van een dermate laag gehalte
dat ik er maar het zwijgen toe doe.

Daarom is het juist goed dat dit forum blijft bestaan. Een forum waar leden nog enige
matiging betrachten en niet klakkeloos alles voor waar aannemen.

Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #6 on: 06 February, 2011,; 13:02 »

Amen!

Marie
Gebedsleidster
Tent van Abraham

« Reply #7 on: 06 February, 2011,; 14:47 »

Heel juist en heel goed verwoord DD .
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #8 on: 06 February, 2011,; 16:09 »

Mag ik daarom es iets geks voorstellen? Wat dacht een ieder hier van een credimus-uitje. Ik zal es naar de data zoeken, maar had zelf middag cultuur met stevige kost in gedachten....En tot slot lekker eten in een stadscafé.....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #9 on: 18 February, 2011,; 16:36 »

Ik heb geen bezwaar tegen uitjes, maar het is voor mij lastig plannen, met twee keer per weekend zingen en zo.

--Pope John Paul II
Paulus
Levende Tuin

« Reply #10 on: 10 May, 2011,; 16:15 »

Een uitje samen met mensen van Credimus lijkt mij best leuk.
Mijn voorstel zou zijn om op een Zaterdag of Zondag af te spreken in Utrecht. Hier ken ik een goedkoop restaurant met heerlijk en goed eten, waar ook veel studenten eten. Het restaurant heet Mr. Jack's Grieks / Italiaans specialiteiten restaurant en is gelegen aan de Voorstraat in Utrecht.
Het voordeel van de Zondag is dat we dan samen naar de H. Mis kunnen gaan.
Is het een idee om om 16:00 op een zondag af te spreken op station Utrecht Centraal Station?
We zouden dan bijv. om 16:45 mee kunnen bidden met het Rozenhoedje in het Latijn gebeden.
daarna zouden we bijv. om 17:30 naar de Tridentiijse Hoogmis kunnen gaan. Deze wordt in volledige communio met de Rk Kerk gevierd. Zie Muto Proprio van Paus Benedictus de 16e.
Beide worden gehouden in de Rk H. Willibrord Kerk. deze ligt op 15 minuten loop afstand van Utrecht Centraal Station. Daarna zouden kunnen gaan eten bij bijv. eerder genoemd restaurant.
Nadeel is dat het 's avonds laat kan worden op een Zondag avond en dat de volgende dagf een ieder weer moet werken. Een groot voordeel is mijns inziens dat we samen de H. Mis kunnen vieren. Ook vind ik het mooi omdat Utrecht vrij centraal ligt.

Ik hoor graag wat jullie van mijn voorstel vinden.

Groeten van Paulus

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
fsiefken
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #11 on: 10 May, 2011,; 16:46 »

Momenteel is het druk op het werk en wellicht dat het de tijd van het jaar is? Social media en blogs slokken ook een deel van de beperkte aandacht op. Mr. Jack's is een klassieke studentikoze optie. Ik woon in Utrecht, dus voor mij maakt de zondagavond niet uit. Rozenhoedje in het latijn heb ik nog niet eerder gedaan... Ik heb ook nog een film van JPII (Karol) die ik nog een keer wil zien... zijn er in de buurt gegadigden voor door de week een keer?

The Christian of the future will be a mystic or he will not exist at all
--Karl Rahner
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #12 on: 10 May, 2011,; 17:04 »

Utrecht is voor mij ook ideaal, maar mijn doordeweekse avonden zijn al gevuld. Een keer op zondag kan wel, afhankelijk van de datum Smiley

--Pope John Paul II
Paulus
Levende Tuin

« Reply #13 on: 10 May, 2011,; 17:34 »

Ik zou graag een datum willen voorstellen Zondag avond 22 of Zondag avond 29 Mei.
Maar ik sta open voor elke andere mogelijke datum, indien ik dan zelf ook kan.

Groeten van Paulus

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: