Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: wandelen  (Read 250 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Paulus
Levende Tuin

« on: 27 April, 2011,; 14:17 »

Beste Rk gelovigen,

ik zou graag met enkele Rk gelovigen regelmatig willen gaan wandelen in de natuur.
Ik woon zelf in de provincie Noord-Brabant en ik ben op zoek naar andere Rk gelovigen die graag met mij zouden willen gaan wandelen. Ik zou graag tussen de 20 en de 30 km per dag willen lopen.
Tijdens deze wandeling zou ik graag het Rozenhoedje willen bidden.
Ik hoor graag van jullie terug wie hiervoor tijd en zin heeft.

Groeten van Paulus

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #1 on: 02 May, 2011,; 15:21 »

Ik woon in Drenthe, maar ergens tussen Noord-Brabant en Drenthe moet er toch wel iets te regelen zijn. Verder kan ik je nog 2 bedevaarten aanraden: 7 mei van Wehe den Hoorn naar Warfhuizen (boven in Groningen, maar met OV en auto heel goed bereikbaar) en met Pinksteren Parijs-Chartres. Dan loop je van zaterdagmorgen tot en met maandagmiddag. Onderweg veel rozenkrans, een H. Mis midden in de natuur, biechtgelegenheid en ook tijd voor ontmoeting.

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Paulus
Levende Tuin

« Reply #2 on: 08 May, 2011,; 18:19 »

Alina, bedankt voor jouw antwoord via dit forum.
Ik zou graag indien mogelijk wat meer willen weten over de  Pinksteren Parijs-Chartres bedevaart.
Zou je deze kunnen plaatsen in dit topic?

Ik vind het leuk dat je wellicht een keer met mij zou willen wandelen.
ik heb zelf enige jaren geleden het wandel boekje Drenthepad gekocht.
Deze zou ik graag een keer met iemand willen lopen. echter is de afstand vanuit Brabant naar Drenthe best ver. Maar daar kan men vast iets op bedenken.
Ook zou ik graag een keer weer een deel van het Brabantse Vennen Pad (streekpad) willen lopen.
Laat maar weten wat jou schikt.

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #3 on: 08 May, 2011,; 18:34 »

Info over Parijs-Chartres in het Nederlands: http://www.ecclesiadei.nl/chartres.html.

Verder wandelen liefst op een vrijdag en ik zou graag eens langs Kamp Vugt of Kamp Westerbork wandelen.

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #4 on: 08 May, 2011,; 20:15 »

Bij kamp Vught bereik je geen 20 tot 30 km (of je moet een paar keer op en neer lopen óf vanaf station 's-Hertogenbosch lopend naar kamp Vught gaan.).

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #5 on: 06 June, 2011,; 11:44 »

Mijn vader is ook een enthousiast wandelaar, al heeft hij niet veel tijd (hij zit vast aan de dagelijkse mis in Haarlem). Zal 'm als hij terug is van zijn bedevaart vertellen dat er wandelenthousiastelingen zijn Smiley

Zelf zit het er voor mij voorlopig niet in, mijn fysieke capaciteiten zijn niet betrouwbaar voor afstanden boven de 10km.

Chartres is een absolute aanrader. Dat was echt geweldig Smiley
« Last Edit: 06 June, 2011,; 11:48 by VeniteAdoremus » Logged

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: