Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: zondag 15 mei 2011: Mariabidtocht in 's-Hertogenbosch  (Read 250 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« on: 28 April, 2011,; 11:18 »

Traditiegetrouw wordt op de derde zondag in mei weer de bidtocht met het mirakelbeeld van de Zoete Moeder gelopen door de straten van 's-Hertogenbosch.

Start 19.00 uur vanuit de kathedrale basiliek van St. Jan Evangelist in 's-Hertogenbosch.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #1 on: 02 May, 2011,; 15:13 »

Hmm....houd ik nog even in beraad....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #2 on: 09 May, 2011,; 12:42 »

Viet, de bidtocht begint om 19 uur. Waar? Bij de St. Janskathedraal? En hoelang duurt deze bidtocht? Ik wil dit graag weten om vervolgens uit te kunnen zoeken of het voor een noorderling die dezelfde avond terugmoet met de trein te doen is. Alvast bedankt voor de info  angel Smiley

Niet meer actief op het forum.
Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #3 on: 09 May, 2011,; 19:20 »

Zoals ik al schreef, vertrekt de stoet vanuit de kathedrale basiliek van St. Jan. De tocht duurt ongeveer(!) een uur-5 kwartier. Ik ben bang dat het met goed fatsoen bijna niet te doen is voor een noordelijke 'sterveling'. Er wordt vrijwel nooit klokslag 7 uur vertrokken. Bovendien is er na afloop een kort gebedsmoment in de kathedraal. Ik zal binnenkort - morgen of overmorgen - de hoofdkoster aan z'n jasje trekken voor preciezere informatie; mocht ik hém niet te pakken krijgen, dan probeer ik andere gegevens te posten.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #4 on: 09 May, 2011,; 21:19 »

Och ja, stom, stom, stom van mij om over het vertrek uit de kathedraal heen te lezen  embarassed
ik was te zeer gefixeerd op de tijden en te zien of ik dit zou kunnen regelen op één dag, denk ik  Wink

Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #5 on: 11 May, 2011,; 07:49 »

Voor de benodigde informatie kun je ook terecht op http://www.zoetelievevrouw.nl/; onder het kopje "programma" vind je de bidtocht.

Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #6 on: 11 May, 2011,; 09:52 »

OK, dank je wel  Smiley

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: