Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 's Hertogenbosch - 6 oktober  (Read 913 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
David
Co-redemptrix
BC2010

« on: 04 October, 2007,; 17:32 »

Anybody going?

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Guppie
Tent van Abraham

« Reply #1 on: 04 October, 2007,; 20:55 »

YES Grin

Laetetur cor quarentium Dominum
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #2 on: 05 October, 2007,; 00:29 »

Een hele dikke vette JA!

Sterker nog.. voor mijn doen ben ik die dag gewoon belachelijk vroeg m'n bed uit.. (iets voor 07.00u op een zaterdag JAKKES!)..

Hoop dan samen met nog een paar gezellig in de trein naar Den Bosch te zitten en daar een mooie dag met mekaar te mogen doorbrengen..

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #3 on: 05 October, 2007,; 11:55 »

Halloa!!

Yes ik kom ook!!  Cheesy
Zou bijna zeggen: Tuuuuuurlijk kom ik!  Wink

Tot morgen dan,
Amanda
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #4 on: 05 October, 2007,; 15:40 »

Amanda, volgens mij kom je alleen voor Minollie  Tongue

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #5 on: 05 October, 2007,; 17:44 »

@ David:

Hoe kom je daar nu weer bij??  Wink  Hihihihi

Ik kreeg vorig jaar al het aanbod om heen te gaan, maar toen was mijn Latijns echt minimaal. Na een jaar is dat verbeterd, dus heb ik me maar eens aangemeld als lid en nu ben ik er helemaal klaar voor....  Tongue

Ben heel erg benieuwd!  Grin

Amanda
Guppie
Tent van Abraham

« Reply #6 on: 05 October, 2007,; 19:15 »

@ David:

Hoe kom je daar nu weer bij??  Wink  Hihihihi

Ik kreeg vorig jaar al het aanbod om heen te gaan, maar toen was mijn Latijns echt minimaal. Na een jaar is dat verbeterd, dus heb ik me maar eens aangemeld als lid en nu ben ik er helemaal klaar voor....  Tongue

Ben heel erg benieuwd!  Grin

Amanda

Dus het meezingen van het Creda gaat vlekkeloos?  Roll Eyes

Guppie
Tent van Abraham

« Reply #7 on: 05 October, 2007,; 19:17 »

Zie je wel, tv kijken en typen gaat ook niet tegelijkertijd. Cry CredO bedoel ik natuurlijk...

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #8 on: 06 October, 2007,; 11:58 »

Mooie anecdote:

Toen ik in groep zeven (5e klas) van de basisschool zat, had groep acht als afscheidsactie een soort van verkleed-modeshow. Een van de jongens kwam verkleed als priester, in toog en superplie met stola en bonnet (kom er nog maar eens om!). Hij liep door het middenpad naar het podium, zegende de groep, en zette Credo 3 in - waarop de hele basisschool het meezong.

Maar ja, gezien dat ik op de kathedrale school zat is dat misschien niet geheel normaal Wink

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Guppie
Tent van Abraham

« Reply #9 on: 06 October, 2007,; 18:52 »

Nou dan heb ik er ook nog eentje...

We schrijven 1959. De laatste jaren van het Rijke Roomse Leven. Ik zat op een door en door Rooms-Katholieke school.
Op zekere dag werd onze aandacht voor een van onze klasgenootjes gevraagd want die zou wat bijzonders laten zien.
Die kwam dus ook geheel in priesteroutfit en die droeg voor de klas een complete Tridentijnse mis op! OK, uiteraard met de beperkingen die je van een 7-jarig kind kunt verwachten maar toch...
En bovendien was hij zijn tijd ver vooruit want hij stond al met z'n gezicht richting 'gelovigen'. Een gewoonte die nog vijf jaar op zich zou laten wachten.

David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #10 on: 06 October, 2007,; 21:21 »

Je hebt donderpreken, en je hebt ook donderlezingen:
http://www.latijnseliturgie.nl/toespraak_ledendag_2007.pdf

al bij al, een geslaagde dag met een prachtige Latijnse Mis en Vespers

Minollie
Troostende Fluit

« Reply #11 on: 07 October, 2007,; 01:07 »

@ David:

Er was inderdaad sprake van een bijzonder mooie Latijnse Mis met 3 bisschoppen (Mgr Ranjith als hoofdcelebrant), een klein dozijn concelebranten en dan nog even 2 diakens geassisteerd door een 8-tal acolythen..
Absoluut sprake van kippevel-momenten wanneer bijvoorbeeld het Credo uit volle borst wordt meegezongen.. probeer je als Latijn-liefhebber dan maar eens te beheersen, niet mee te zingen en geen kippevel te krijgen.. Wink

De lezing van Mgr Ranjith was recht-toe-recht-aan te noemen... Heb er aandachtig (maar ook bij tijd en wijlen met een glimlach) naar zitten luisteren.. Wink Wel leuk om te merken dat Mgr Ranjith niet achteraan heeft gestaan als het gaat om het krijgen van z'n gevoel voor humor.., heerlijke stevige opmerkingen tussen neus en lippen door..

De Vespers was, na de jaarvergadering van de VvLL, een prachtige afsluiting van een mooi dagje in Den Bosch.
Altijd leuk ook om weer eens een hele massa bekenden te zien, variërend van nuntius, bisschop tot diakens aan toe..
Niet te vergeten alle anderen die je viavia sowieso al kent.. Wink (en dat is een waslijst kan ik zeggen).

Hoop, net als het bestuur, dat er meer jongeren zich aan willen melden om de VvLL te steunen in hun missie om het Latijn in zowel de Gewone als de Buitengewone Ritus te stimuleren. Een zeer terechte opmerking die gemaakt werd was dat men nogal eens genoegen neemt met het statement: 'ik heb recht op een Latijnse H.Mis', maar dat mocht men daar niet in tegemoet worden gekomen nogal eens laks is om dan over te gaan tot 'ik doen m'n best om een Latijnse H.Mis hier mogelijk te maken'.. en juist voor dat laatste is de VvLL een mooi breekijzer vanwege hun goede banden met de bisdommen enzo.

Hoe dan ook, een mooie dag, zowel op spiritueel gebied als qua weer... Wink

Mvg,
Minollie, die het er almaar later op laat worden.. (*domdomdom*)

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #12 on: 07 October, 2007,; 21:39 »

Hoihoi allen!!

I`m in love!!!
Wink
Na een mega mooie Mis en enorm inspirende lezing liep ik met een roze bril op en zweefde ik op wolkjes!!
Wat ben ik blij om Katholiek te zijn......!!!  Grin Wat een enorme rijkdom hebben wij Katholieken toch!!
De Versper aan het eind van de dag was dan ook een enorm mooie uitlaadklep om je ziel en zaligheid er uit te zingen.

Ik ga hier nog ff een dag van bijkomen (of afkicken??) voordat ik een verslag of impressie kan geven.  Wink

Tot binnenkort,
Amanda
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: