@ David:
Er was inderdaad sprake van een bijzonder mooie Latijnse Mis met 3 bisschoppen (Mgr Ranjith als hoofdcelebrant), een klein dozijn concelebranten en dan nog even 2 diakens geassisteerd door een 8-tal acolythen..
Absoluut sprake van kippevel-momenten wanneer bijvoorbeeld het Credo uit volle borst wordt meegezongen.. probeer je als Latijn-liefhebber dan maar eens te beheersen, niet mee te zingen en geen kippevel te krijgen..

De lezing van Mgr Ranjith was recht-toe-recht-aan te noemen... Heb er aandachtig (maar ook bij tijd en wijlen met een glimlach) naar zitten luisteren..

Wel leuk om te merken dat Mgr Ranjith niet achteraan heeft gestaan als het gaat om het krijgen van z'n gevoel voor humor.., heerlijke stevige opmerkingen tussen neus en lippen door..
De Vespers was, na de jaarvergadering van de VvLL, een prachtige afsluiting van een mooi dagje in Den Bosch.
Altijd leuk ook om weer eens een hele massa bekenden te zien, variërend van nuntius, bisschop tot diakens aan toe..
Niet te vergeten alle anderen die je viavia sowieso al kent..

(en dat is een waslijst kan ik zeggen).
Hoop, net als het bestuur, dat er meer jongeren zich aan willen melden om de VvLL te steunen in hun missie om het Latijn in zowel de Gewone als de Buitengewone Ritus te stimuleren. Een zeer terechte opmerking die gemaakt werd was dat men nogal eens genoegen neemt met het statement: 'ik heb recht op een Latijnse H.Mis', maar dat mocht men daar niet in tegemoet worden gekomen nogal eens laks is om dan over te gaan tot 'ik doen m'n best om een Latijnse H.Mis hier mogelijk te maken'.. en juist voor dat laatste is de VvLL een mooi breekijzer vanwege hun goede banden met de bisdommen enzo.
Hoe dan ook, een mooie dag, zowel op spiritueel gebied als qua weer...

Mvg,
Minollie, die het er almaar later op laat worden.. (*domdomdom*)