Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Kinder caté  (Read 174 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Geerthe
Troostende Fluit

« on: 11 July, 2011,; 14:54 »

Beste credimussers, ik ben heel lang geleden weggegaan om nooit meer terug te keren, maar ik heb jullie echt nodig! Vandaar dat ik hier zomaar weer iets post. Ik lees stiekum af en toe wel wat hier, en dan met name wat iedereen zoal eet (dat is geloof ik het meest actieve topic hier, jammergenoeg!)
Maar  mijn brandende vraag aan jullie. Ik ga vanf volgend jaar de catechisatie van onze dochters thuis doen. Toen Onze jongste bij de voorbereiding voor haar eerste Communie van de begeleidster hoorde dat t niet nodig is het sacrament van de biecht te ontvangen, kregen wij de indruk dat t beter is als we zelf de caté gaan doen. Het is okay wat betreft onze priester (hij is t ook niet eens met die onzin, maar kan er niet veel tegen doen geloof ik).
Ik zoek methodes die ik als kapstok kan gebruiken, en heb wel iets Rooms Katholieks gevonden (uit Helmond) maar wil erg graag weten wat er nog meer te vinden is online. Hebben jullie tips voor mij, linkjes, methodes, do's en dont's wat betreft een goede catechese methode voor 8 tot 12 jaar?
Bijv Anja als jij hier nog post, heb jij ervaringen?
Bij voorbaat dank! Alles is welkom hoor, ook leuke RK sites voor kinderen. Catkids ken ik al.
Groetjes, Smiley
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #1 on: 11 July, 2011,; 20:09 »

Hoi Cheesy

"Het geheim van de eucharistie" van bisdom Groningen-Leeuwarden vind ik een heel aardige. Vulde het zelf altijd wat aan met filmpjes op youtube en eigen ervaringen/kennis Smiley

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #2 on: 11 July, 2011,; 22:01 »

Hey TT dank voor jr snelle reactie! ik heb even gekeken maar ik geloof dat dat echt een pakket is ter voorbereiding op de eerste Communie?  Dat hebben de dames gehad, nu gaan ze hier een proces in van 5 jaar catechese,  daar zoek ik dus iets voor.  Krijgen kinderen in Nederland niet elke jaar katechese? Ik heb geen idee hoe ze dat bij jullie organiseren.
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #3 on: 13 July, 2011,; 09:45 »

Hoi  Cheesy

Kan dit een site zijn waar je misschien iets aan hebt?

http://www.catechesesite.nl/

Niet meer actief op het forum.
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #4 on: 13 July, 2011,; 09:58 »

en nog eentje: Kinderwerk Samuel

http://www.stichtingsamuel.nl/

Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #5 on: 13 July, 2011,; 12:48 »

Dank jullie wel! samuel heb ik ook al doorgespit, wordt alleen best wel prijzig als je elke keer een los project besteld. Ik ben heel erg benieuwd naar de methode de Goede Herder, ik geloof wel dat dat echt een aparte methode is waar je zelf ook een training in gedaan moet hebben en er ook allerlei dingen bij moet halen, het is volgens mij niet iets dat je zo even van internet kan halen.
Maar ik kom al een heel eind. Bij Samuel staan gelukkig ook leuke verwerkingsactiviteiten en die zijn gratis down te loaden! heb ook een hele leuke site gezien die ik jullie niet wil onthouden:

http://your.harcourtreligion.com/lifelong_catechesis/index.html

hier staan activiteiten in oa die je na de Mis kan doen met je gezin nav de lezingen. Echt inspirerend vind ik!

groetjes
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #6 on: 13 July, 2011,; 12:53 »

Misschien is dit ook iets, waar je iets mee kunt?

http://www.rorate.com/catkids/

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: