Beste credimussers, ik ben heel lang geleden weggegaan om nooit meer terug te keren, maar ik heb jullie echt nodig! Vandaar dat ik hier zomaar weer iets post. Ik lees stiekum af en toe wel wat hier, en dan met name wat iedereen zoal eet (dat is geloof ik het meest actieve topic hier, jammergenoeg!)
Maar mijn brandende vraag aan jullie. Ik ga vanf volgend jaar de catechisatie van onze dochters thuis doen. Toen Onze jongste bij de voorbereiding voor haar eerste Communie van de begeleidster hoorde dat t niet nodig is het sacrament van de biecht te ontvangen, kregen wij de indruk dat t beter is als we zelf de caté gaan doen. Het is okay wat betreft onze priester (hij is t ook niet eens met die onzin, maar kan er niet veel tegen doen geloof ik).
Ik zoek methodes die ik als kapstok kan gebruiken, en heb wel iets Rooms Katholieks gevonden (uit Helmond) maar wil erg graag weten wat er nog meer te vinden is online. Hebben jullie tips voor mij, linkjes, methodes, do's en dont's wat betreft een goede catechese methode voor 8 tot 12 jaar?
Bijv Anja als jij hier nog post, heb jij ervaringen?
Bij voorbaat dank! Alles is welkom hoor, ook leuke RK sites voor kinderen. Catkids ken ik al.
Groetjes,