Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: jullie muziek smaak  (Read 95 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Paulus
Levende Tuin

« on: 03 September, 2011,; 16:48 »

Ik vroeg me af wat jullie muziek smaak is.
Ik zelf houd veel van oldies en Nederlandstalige muziek. Bij beiden ben ik kritisch,
want de meeste teksten van toen, maar vooral van nu zijn echt verschrikkelijk!
Ik houd ook veel van het luisteren naar wereld muziek.
Verder luister ik het meest naar christelijk muziek (gospel) en ook naar Gregoriaanse muziek.
Verder houd ik ook veel van Franstalige muziek. Mijn grootste voorkeur gaat uit naar de oudere muziek. Ik vind dat deze vaak meer diep gang heeft. Ik houd ook van smartlappen en andere Nederlandse liederen, maar dan wel die Nederlandse liederen en smartlappen die christelijk verantwoord zijn, en die dus niet seksistisch geënt zijn!
Ik walg als R.k. van meerdere nummers van met name Rob de Nijs.
Momenteel spaar ik de gehele cd serie van de Abdij Solesmes waarop zij alle Gregoriaanse gezangen zingen van de NOM, van na Vaticanum 2.

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #1 on: 04 September, 2011,; 07:56 »

Mijn muzieksmaak is heeeeeel erg breed en dus gevarieerd. Kort samengevat komt het hier op neer: ALLES van de jaren '80/'90 en VER daarvoor, geen boenkeboenke, geen rap en geen Oosterhuis!

Even nog concreet enkele dingen die in mijn (computer)kast staan: Bach, Queen, BZN, Taizé, Gregoriaans, Beatles, Strauss, Verdi, Rob de Nijs, Guus Meeuwis, Mooi Wark, Ede Staal enzovoortenzovoorenzovoort en vooral André Rieu!

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: