Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: voorstel: Ontmoetingsdagen Credimus forum leden  (Read 279 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Paulus
Levende Tuin

« on: 27 October, 2011,; 11:46 »

Beste Credimus leden,

Ik zat zonet te denken aan het volgende:

Zouden wij enkele keren per jaar, bijv. 3 x per jaar, 1 x in de herfst, 1 x in de winter en 1 x in de lente af kunnen spreken voor een Credimus leden ontmoetingsdag. Dit zou bijv. ook 1 x per jaar kunnen. Ik dacht zelf aan een Zaterdag voor deze ontmoetingsdag(en). In de zomer hoeft er dan uiteraard geen Credimus ontmoetingsdag te zijn omdat er dan al Credimus Bootcamp wordt georganiseerd.
Mijn voorstel zou zijn om dan op zo'n ontmoetingsdag samen het Rozenhoedje te bidden als voorbereiding op de H. Mis welke we zouden kunnen celebreren. Het samen bidden van het kerkelijk getijdengebed en het luisteren naar een onderricht. Wellicht zouden we dit kunnen doen in de Sint Willibrord Kerk in Utrecht. Deze heeft een zijgang en een (kleine) ontmoetingsruimte ter beschikking. Deze R.k. Kerk in Utrecht leent zich prima voor een Credimus ontmoetingsdag omdat de R.k. Kerk nog is zoals voor Vaticanum 2. Het Altaar bevind zich nog steeds bij het Tabernakel en de H. Mis kan zodoende prima op het oosten ad orientem bij het Tabernakel gecelebreerd worden.
En de Sint Willibrord Kerk in Utrecht bevind zich op 15 minuten loop afstand van het Centraal Station van Utrecht.

Ik hoor graag van jullie wat jullie van mijn voorstel vinden.

Groeten van Paulus

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Paulus
Levende Tuin

« Reply #1 on: 27 October, 2011,; 12:01 »

Ik zag na het posten van mijn bericht dat er enkele jaren geleden ook een Credimus ontmoetingsdag is geweest.

Mijn voorstel zou de volgende zijn:

Op een Zondag

11:00 verzamelen op Utrecht Centraal Station onder aan bij het grote treinen vertrektijden info bord
Daarna vertrek met de bus naar Amelisweerd. Deze ligt op korte afstand met de bus van Utrecht naar daar. Amelisweerd natuur gebied ligt tussen Utrecht en Bunnik in.
12:15 in de natuur samen het kerkelijk middag gebed bidden.
12:30 Samen lunchen bij Theehuis Amelisweerd
13:30 Wandelen langs de Krommerijn naar Utrecht
15:00 Rozenhoedje van de Goddelijke Barmhartigheid bidden (onderweg, dus wellicht iets eerder)
15:30 Ergens iets drinken in een café
16:45 Latijns Rozenkransgebed in de Sint Willibrord Kapel in Utrecht
17:30 Tridentijnse Hoogmis in de Sint Willibrord Kerk in Utrecht (Celebrant Rector van der Vegt).
19:00 Uit eten gaan bij Mr. Jack''s Grieks en Italiaans specialiteiten restaurant
(Vooraf opgeven om te kunnen reserveren)

21:00 Een ieder gaat weer huiswaarts.

Ik hoor graag van jullie wat jullie van mijn voorstel vinden.

Groeten van Paulus

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Paulus
Levende Tuin

« Reply #2 on: 09 November, 2011,; 15:40 »

Wellicht is het een idee om nog ergens af te spreken tussen Kerstmis en Oud en Nieuw in.
Ik ga dan in ieder geval ergens tussen Kerst en Oud en Nieuw een wandel route lopen van 22 km in de omgeving van Nijmegen samen met een goede vriend van mij. Wie wil mag dan ook mee wandelen.
De bron voor deze dag wandeling is de volgende:

http://www.wandelzoekpagina.nl/dagwandelingen/wandeling.php?wnummer=12380

Lathund
Ark van Hoop

« Reply #3 on: 10 November, 2011,; 16:09 »

Ik kom hier niet meer al te vaak, maar het idee vind ik goed. Als ik kan, kom ik.

No day without a night, no night without a day.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #4 on: 20 January, 2012,; 13:32 »

Ben er helemaal voor Cheesy Als er animo voor is.

Ander idee is toch weer een retraite organiseren zoals een aantal jaren geleden. Nadeel is dat de kosten daarvan vaak wat hoger liggen. Maar is wel erg mooi.

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: