Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Welke talen spreken jullie?  (Read 144 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Paulus
Levende Tuin

« on: 28 October, 2011,; 19:11 »

Ik vroeg me zo af. welke talen spreken jullie?

Ik spreek zelf redelijk goed Frans en redelijk goed Engels. Duits kan ik goed verstaan, maar niet echt goed spreken. En bij jullie?

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #1 on: 10 November, 2011,; 15:00 »

Nederlands, Drents, Engels, Duits, Frans, spreek en schrijf ik, Latijn is liefhebberij (lang geleden op het VWO gehad), Spaans kan ik volgen, maar niet zo best spreken, net als Italiaans, Fries en Limburgs.

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 10 November, 2011,; 16:55 »

Wow Alina!

Nederlands en Engels erg goed, Fries, Frans en Duits redelijk. Latijn... meh, kan het enigszins volgen.

No day without a night, no night without a day.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #3 on: 10 November, 2011,; 18:20 »

Frysk!!!

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #4 on: 10 November, 2011,; 22:47 »

Frans (een beetje; m'n geestelijke vader doet verwoede pogingen mij meer bij te brengen), Duits, Engels, Italiaans, Gronings  Grin. Drents versta ik heel goed, Fries gesproken minder goed dan op schrift, Limbabwaans kan ik ook volgen. Latijn gáát, maar laat ik liever aan anderen over.
Dank zij mijn schoonzusje begint het Chinees zich nu ook uit te breiden tot buiten de menukaart...  Wink

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Noorman
Stevig Anker
**

« Reply #5 on: 17 November, 2011,; 14:41 »

Om te beginnen uiteraard Nederlands, Duits en Engels goed, Frans is niet meer zo goed als het ooit was, Italiaans kan ik redelijk volgen, Spaans ook, vooral indien gesproken door Mexicanen. Latijn is niet geweldig, al begrijp ik waar het over gaat en heb ik vrij snel door waar een vertaling de mist ingaat.

Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem.
Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem.
Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae.
Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: