Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Catholica weblog  (Read 152 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pius
Stevig Anker
**

« on: 06 November, 2011,; 15:34 »

Zoals jullie wel hebben meegekregen is de groep rond Erik van Goor en Tom Zwitser uit Catholica gestapt. Ze hebben daarmee de weblog meegenomen.

Enerzijds vond ik juist het idee achter zo'n weblog heel aardig, maar aan de andere kant verschenen er soms artikelen waar ik als orthodox katholiek niet achter kon staan.

Ik heb contact met de hoofdredacteur van Catholica, Erik Goris gehad. In de laatste maanden v''or de Breivik affaire is hij er redelijk in geslaagd om de scherpste kantjes er vanaf te halen.

Ik voel er eigenlijk wel voor om het Catholica weblog weer op te zetten en dan met een betere bewaking van de katholieke identiteit. Ik heb echter totaal geen verstand van webtechniek.

Hoe denken jullie hierover?

Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.
Paulus
Levende Tuin

« Reply #1 on: 09 November, 2011,; 12:35 »

Hoi Pius,

dat lijkt mij een zeer goed idee. Ik heb echter zelf maar weinig tot geen verstand van web techniek.
Ik zal het idee voor een op te zetten Catholica Weblog in mijn gebed meenemen.

Groeten van Paulus

Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 10 November, 2011,; 16:58 »

Toe maar, staat dat blad nou ook alweer op zijn kop? Veel teveel geruzie in katholiek Nederland.

No day without a night, no night without a day.
Ingrid
Lerares stijldansen
Tent van Abraham

« Reply #3 on: 10 November, 2011,; 17:20 »

De oude blogs staan volgens mij nu op viacatholica.nl. Of iets van die strekking. Maar ik begrijp dat catholica wel doorgaat, maar dat ze zich meer willen richten op het katholieke, terwijl de eerder genoemden meer verder willen met kerk en samenleving. In ieder geval, dat is wat ik begrepen heb. Hoe het allemaal uit gaat pakken weet ik niet.

Adoro te devote, latens Deitas...
...peto quod petivit latro paenitens.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: