|
Paulus
|
 |
« on: 30 November, 2011,; 20:39 » |
|
Mijn favoriete jeugd serie is Bassie adriaan en dan vooral de Dvd Het Geheim van de sleutel. Toen ik jong was keek ik graag naar Postbus X op de Vlaamse televisie. Ook keek ik soms naar Merlina, ook de Vlaamse televisie. Verder keek ik wekelijks naar Samson en Gert met tekenfilms tussen door. Ook keek ik naar Ducktales en Disney Festival op tv. Mijn favoriete tekenfilm is Donald Duck. Ik kan nog steeds genieten van tekenfilms als Tom and Jerry en The Pink Panther. Deze heb ik allemaal op Dvd in 2 verschillende DVD boxen.
Wat is jullie favoriete serie uit jullie jeugd? Welke tekenfilm vinden jullie het leukst?
Mijn favoriete sprookjes serie is die van Lekturama. Hier heb ik een DVD waar alle sprookjes staan welke destijds in de jaren ´80 werden uitgegeven doior Lekturama. Ook heb ik enkele boeken van deze sprookjes serie. Ik heb niet echt een favoriet sprookje. Kennen jullie deze sprookjes serie? Hebben jullie een bepaald favoriet sprookje?
|
|
|
|
|
|
Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #1 on: 04 December, 2011,; 12:53 » |
|
MacGuyver! Een held die liever geen geweld gebruikt maar z'n verstand! En mijn favoriete sprookje? Zal ik es even aan mijn moeder vragen...
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #2 on: 05 December, 2011,; 14:29 » |
|
Niet specifiek voor de jeugd bedoeld en ook geen tv-serie, maar al sinds mijn kindertijd zijn de Don Camillofilms mij erg dierbaar.
|
|
|
|
|
|
Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem. Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem. Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae. Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #3 on: 05 December, 2011,; 14:34 » |
|
Wij hadden tot ver in de jaren zeventig geen televisie, omdat het te duur was  Wel hadden we een toverlantaarn. Doornroosje was mijn favoriet  en natuurlijk de filmpjes over wereldsteden en natuurverschijnselen  Ik herinner me onze filmmiddagen en -avondjes vooral als ontzettend gezellig 
|
|
|
|
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #4 on: 05 December, 2011,; 20:26 » |
|
Niet specifiek voor de jeugd bedoeld en ook geen tv-serie, maar al sinds mijn kindertijd zijn de Don Camillofilms mij erg dierbaar.
... maar dan wel die met Fernandel. Ik heb de vijf films op dvd: héérlijk! De serie "Bless me Father" met Arthur Lowe kan me ook zeer bekoren.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #5 on: 06 December, 2011,; 14:51 » |
|
Uiteraard met Fernandel, want we gaan voor the genuine article! Bless me, Father is inderdaad ook leuk, typisch één van die Britse comedies die de tand des tijds weten te doorstaan.
|
|
|
|
|
|
Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem. Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem. Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae. Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #6 on: 06 December, 2011,; 15:34 » |
|
Ik vind Fernandel en Dom Camillo ook geweldig! Gewoon om te zien hoe Fernandel met de communisten in Rusland omgaat. Verder ken ik de serie ¨Bless me Father¨ met Arthur Lowe (nog) niet.
|
|
|
|
|
|
Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #7 on: 06 December, 2011,; 20:50 » |
|
"Bless Me Father" is in Nederland beter bekend onder de naam "Alle Zegen komt van Boven." (Verkrijgbaar bij zowel Bol.com als Cosmox.nl op dvd)
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|