|
Paulus
|
 |
« on: 04 December, 2011,; 14:30 » |
|
Ik vroeg mij zo af, is er in Nederland een betaalbare winkel, waar men geschenken kan kopen voor R.k. feesten, waaronder voor de Eerste H. Communie, Het Vormsel, Het Doopsel, De ziekenzalving, maar ook voor diaken en priester wijding of bij lijden en sterven. Weet iemand van jullie of er in nederland een winkel, mag ook een webwinkel zijn, bestaat die deze religieuze artikelen tegen een betaalbare prijs verkoopt?
|
|
|
|
|
|
Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #1 on: 05 December, 2011,; 20:55 » |
|
Niet voor alle items die jij opnoemt, maar bij De Vondst aan de Markt (naast de Pearl) in 's-Hertogenbosch kun je al wel wat vinden.
In de boekhandel op het terrein van de Abdij van Berne kun je ook al heel wat vinden, maar dat wordt al wat duurder.
Naar de St. Jansbasiliek in de Kerkstraat in 's-Hertogenbosch, zou ik je niet direct sturen: die is wat duurder, maar dan heb je wel échte kwaliteit; bovendien kan Jenny (Cocky ook) je wel heel goed adviseren.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #2 on: 06 December, 2011,; 12:29 » |
|
Bedankt voor de tip vitalia. Ik zou zo graag nog een kaart willen sturen naar Father Robert van Aken. Deze vierde onlangs op zondag 27 November zijn 12,5 jarig priester jubileum. Ik zal eens gaan kijken bij de Vondst.
|
|
|
|
|
|
Zoals E. H. Herroelen het eens zei tijdens een vastenconferentie : “Het Latijn, de mensen verstonden het niet, maar ze begrepen het. Nu, met de volkstaal, verstaan ze het, maar ze begrijpen het niet meer”.
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #3 on: 06 December, 2011,; 13:13 » |
|
Hij heet gewoon pastor Van Aken hoor. (Of desnoods pastoor/kapelaan; maar om nou de Engelse term "father" te gaan gebruiken, vind ik wat te ver gaan. Maar dat moet je ook geheel zelf weten.)
Ik weet echter niet of De Vondst ook kaarten heeft.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #4 on: 06 December, 2011,; 13:16 » |
|
Ik gebruik vaak het woord father omdat er het woord pastor ook vaak gebruikt wordt voor dominee en zelfs ook als afkorting van pastoraalwer(st)er. Ik vind het om deze reden dus niet zo fijn om het woord pastor te gebruiken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #5 on: 06 December, 2011,; 14:42 » |
|
In Amsterdam kun je terecht bij de Abdijwinkel (v/h Van Paridon) aan de NZ Voorburgwal, vlakbij het Begijnhof. Ze hebben misschien niet alles wat je zoekt, maar wel veel.
|
|
|
|
|
|
Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem. Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem. Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae. Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
|
|
|
|
Totus Tuus
|
 |
« Reply #6 on: 06 December, 2011,; 19:11 » |
|
Dat is wel een erg leuk winkeltje ja, wip er altijd even binnen als ik in de hoofdstad ben 
|
|
|
|
|
|
What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
|
|
|
|
Paulus
|
 |
« Reply #7 on: 16 December, 2011,; 18:10 » |
|
Ik heb inmiddels kaarten gevonden voor priester wijdingen en eerste heilige communie en devotie kaarten en kerst kaarten en paaskaarten. Deze zijn te bestellen bij www.colomba.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #8 on: 27 December, 2011,; 17:35 » |
|
In Amsterdam kun je terecht bij de Abdijwinkel (v/h Van Paridon) aan de NZ Voorburgwal, vlakbij het Begijnhof. Ze hebben misschien niet alles wat je zoekt, maar wel veel.
Helaas, ze houden ermee op... 
|
|
|
|
|
|
Dogma datur christianis, Quod in carnem transit panis, Et vinum in sanguinem. Quod non capis, quod non vides, Animosa firmat fides, Praeter rerum ordinem. Sub diversis speciebus, Signis tantum, et non rebus, Latent res eximiae. Uit: sequentie Lauda, Sion (Sacramentsdag)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #9 on: 27 December, 2011,; 17:39 » |
|
Per wanneer?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Noorman
Stevig Anker

|
 |
« Reply #10 on: 30 December, 2011,; 23:43 » |
|
Per wanneer?
Deze week voor het laatst, dus misschien zijn ze morgen nog open. Jammer... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|