Pages: [1] 2 3 4   Go Down
  Print  
Author Topic: Credimus meet-up * Reisinformatie  (Read 2987 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« on: 11 October, 2007,; 12:57 »

Hallo allen!!

N.a.v. de marathon van Amsterdam op zondag 21 oktober, is het iets lastiger geworden om bij de Agnes te komen.

Maar geen nood!! Daar hebben we iets op gevonden!!  Grin
Ik (Amanda77) kom jullie ophalen vanaf Amsterdam CS en begeleid jullie daarna per tram en benenwagen naar de Agnes!  Wink

Mijn planning was om 11 uur af te spreken bij het actuele reisinformatie bord van Amsterdam CS.
Deze is aan de kant waar ook het GWK en Free Record shop zit.
Zal voor de duidelijkheid een Credimus bordje meenemen. (het lijkt Schiphol wel  Tongue)

Nu zag ik op de NS-site dat de treinen vanuit Groningen op spoor 14b om 11:01 en 10:31 aankomen. (jullie moeten dus naar de andere kant  lopen om bij info-bord aan te komen)
Hoe zit het met de anderen... Kunnen jullie er om 11 uur zijn??

Ik hoor graag of jullie 11 uur halen. Het zou ideaal zijn als we met zijn allen de tram kunnen nemen en goed aankomen.

Tot snel,
Amanda
Catherina da Siena
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #1 on: 11 October, 2007,; 14:38 »

De 21e kan ik pas later komen (hoop er rond 15:00 te kunnen zijn) maar dan moet ik wel even weten hoe en wat met die marathon...

Kunnen ze die niet voor ons verplaatsen naar een andere dag Huh  Tongue

Maar serieus, is het mogelijk met bus 15 bij de Agnes te komen of ben ik genoodzaakt een omweg te maken via CS?? Hoop dat ik dan nog op tijd kan zijn voor de voordracht van EH. Knudsen!
Marq
Credimaster

« Reply #2 on: 11 October, 2007,; 15:27 »

Om 11 uur aankomen moet geen probleem zijn, lijkt me. Dan vertekken we om iets na 8 uit Groningen. Moet wel te doen zijn, toch?

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #3 on: 11 October, 2007,; 16:03 »

Kunnen we niet via Amsterdam Zuid reizen? Daar stopt, zover ik weet, een rechtstreekse trein vanuit het Noorden.....

Dat weet ik zeker, want die neem ik nl ook als ik vanuit Hoogeveen reis....Anders moet je in Amersfoort in 5 min van spoor 6 of 7 naar 5. Naar Schiphol (stopt op Zuid WTC) kun je of rechtstreeks of perron in Amersfoort overlopen.....

Wie o wie zoekt het uit?

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Marq
Credimaster

« Reply #4 on: 11 October, 2007,; 16:31 »

En dan van Zuid naar Centraal bedoel je? Of vanuit Zuid meteen naar de Agnes? We kunnen rechtstreeks naar Zuid (aankomst half elf), maar ik vind het eigenlijk niet nodig. Zeker als Amanda ons vanaf Cantraal op komt halen, kunnen wij best die vijf minuten gebruiken om in Amersfoort over te stappen. Ik vind het eigenlijk de moeite niet waard om daarom naar Zuid ipv Centraal te reizen.

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #5 on: 11 October, 2007,; 16:39 »

Was Alina's vraag niet of we van Amsterdam Zuid rechtstreeks naar St. Agnes gaan?

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #6 on: 11 October, 2007,; 17:25 »

Hallo,

Ik ga even in op de vraag kunnen jullie via Zuid kunnen komen:

De marathon legt half de stad plat... (grrrrr  Angry)
De ellende is dat de start en finsh bij het oud olympisch station is.  Deze ligt vlakbij de Agnes.  De halve zuid kant van Amsterdam is niet of moeilijk bereikbaar. Daar hoort Amsterdam Zuid ook bij. En daarbij ook metro halte Amstelveense weg. Als je er een kaart van Amsterdam bij zou pakken is het hele stuk vanaf het Vondelpark tot aan ringweg Zuid niet tot nauwelijks bereikbaar. (laat daar nu de meeste bussen en trams langskomen normaal)

Daardoor ben je genoodzaakt om de Agnes vanuit het noorden te benaderen. Amsterdam Centraal is daarbij het gemakkelijkste... Tram lijn 1 (naar Osdorp) heeft een halte die het dichtste bij de Agnes komt.

Daarnaast hebben we ook gekeken naar Amsterdam Sloterdijk en dan met een bus. Ook dit is erg onzeker qua treinen en bussen. (Minollie wacht nog op een bericht van vervoersmaatschappij of de bussen normaal rijden)
Kortom: Totale chaos!! Maar doordat we er nu optijd bij zijn kunnen we nog dingen organiseren.

Aan het einde van de dag (rond 17 a 18 uur) rijden de bussen, trams e.d. weer normaal en kun je gemakkelijk naar huis komen.

Groetjes Amanda
Marq
Credimaster

« Reply #7 on: 11 October, 2007,; 17:26 »

Dan lijkt het me opgelost. We gaan gewoon naar Centraal, en dan maken we er het beste van.

Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #8 on: 11 October, 2007,; 17:30 »

@ Catherina da Siena

Zoals Minollie eerder al vertelde is de NS zo leuk geweest om de treinen naar Sloetrdijk om te gooien. Er ontstaat dan ook een onzekere situatie hoe de treinen rijden en of lijn 15 normaal rijd. Deze rijd namelijk aan het eind ook een stuk door het marathon-gebied heen.

Als je via Amsterdam CS reist heb je meeste kans om goed aan te komen.

Keep you posted!!
Amanda
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #9 on: 11 October, 2007,; 17:38 »

@ Noordelingen

V 08:08 Groningen spoor 3b
A 09:53 Amersfoort spoor 7

v 09:58 Amersfoort spoor 5
A 10:31 Amsterdam CS spoor 14a

óf:

v 08:44 Groningen spoor 3b
a 10:23 Amersfoort spoor 6a

v 10:28 Amserfoort spoor 5a
a 11:01 Amsterdam CS spoor 14b

Twee optie`s om vanuit het noorden naar Amsterdam te komen.
Mocht je ergens anders vandaan komen en info over trein willen hebben,
VRAAG MAAR RAAK!! Wink

Amanda
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #10 on: 11 October, 2007,; 17:47 »

@ Catherina da Siena

13:28  i Den Haag CS  Spoor 9
14:19  i Amsterdam CS Spoor 13a

Daarna kun je Lijn 1 richting Osdorp nemen van 14:21
Bij Halte Overtoomse sluis uitstappen (aankomsttijd: +/- 14:40)
Daarna richting hoofdingang Vondelpark
Voor hoofdingang langs lopen. Door winkelstraat blijven lopen, richting groot kruispunt.
Rechtdoor blijven gaan. Aan de linkerkant is dan de Agnes.

Als je deze trein kunt halen zit je safe.
SUCCES!! Amanda
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #11 on: 11 October, 2007,; 18:27 »

@ Noordelingen

V 08:08 Groningen spoor 3b
A 09:53 Amersfoort spoor 7

v 09:58 Amersfoort spoor 5
A 10:31 Amsterdam CS spoor 14a

óf:

v 08:44 Groningen spoor 3b
a 10:23 Amersfoort spoor 6a

v 10:28 Amserfoort spoor 5a
a 11:01 Amsterdam CS spoor 14b

Twee optie`s om vanuit het noorden naar Amsterdam te komen.
Mocht je ergens anders vandaan komen en info over trein willen hebben,
VRAAG MAAR RAAK!! Wink

Amanda

Qua uitloop lijkt mij optie 1 het beste, anders wordt het erg krap. Onze Nationale Storingen (NS) kennende  loopt er van alles mis. Wel even alle heiligen bidden dat er geen aanrijdingen op "ons" traject plaatsvinden, anders kunnen we beter gaan lopen.....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #12 on: 11 October, 2007,; 19:27 »

Hallo altezaam,

Hieronder even het antwoord van het GVB.., maar zoals altijd net niet wat ik gewild had..
Het betreft hier nml het verkeerde deel van de route, nml de terugweg van Amsterdam Muiderpoort NS naar Amsterdam Sloterdijk NS ipv andersom.. Sad

Lijn 15:

Vanaf aanvang exploitatie (hun tekst.. Wink) tot ±19.00 uur;

- Haarlemmermeerstraat
- Hoofddorpplein
- Aalsmeerweg
- toerit A10 ri. Amersfoort
- afrit S108 Amstelveen
- De Boelelaan
- la. Buitenveldertselaan
- ra. Strawinskylaan
- ra. Beethovenstraat
- la. De Boelelaan naar A10
- ri. Amersfoort
- afrit S112 Duivendrecht
- Gooiseweg
- Amstelstation
- afrijden naar beneden (via de andere weghelft)
- ra. Kamelingh Onneslaan
- la. Middenweg
- Linnaeusstraat
- ra. Wijttenbachstraat
- Muiderpoortstation, vice versa.

Er wordt wel geadviseerd rekening te houden met het in het honderd lopen van de dienstregeling..
Maar ach.. als je mooie dag toch al overhoop gaat met dank aan een marathon kan een beetje vertraging met de bus er ook nog wel bij.., zolang het maar leuk blijft.. Wink

De boel dus andersom lezen en je weet hoe je vanaf Muiderpoortstation daar kan komen..

Ik vermoed dat de route vanaf Amsterdam Sloterdijk ook tot de Haarlemmermeerstraat zal gaan, maar dat weet ik nog niet zeker en ik hoop dat het GVB daar zsm uitsluitsel over geeft... Overigens.. als ik het zo'n beetje inschat is het vanaf de Haarlemmermeerstraat een kwartiertje max lopen tot de Agnes denk ik zo..

En voor de mensen die al helemaal niet denken over het OV..
Voorzover ik het kan vinden is het die zondag in de nabije omgeving van de Agnes nog altijd gratis parkeren..
Zelf overweeg ik m'n auto in de buurt van de Haarlemmermeerstraat te parkeren, redelijke afstand en dus gratis..

Meer als er meer duidelijk is/wordt..

Mvg,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #13 on: 11 October, 2007,; 19:41 »

Wat betreft de reistijd-suggestie van m'n vriendin (aka Amanda77) heb ik het gevoel dat de meeste kans van slagen te vinden is bij optie 1..

Dat betekent voor onze forumdeelnemers uit 't Noorden dan wel verrekte vroeg het bed uit om bijtijds in de trein te zitten, maar ik vermoed zo dat jullie dan de grootste kans van slagen hebben dat je ook echt (ruim) op tijd in de Agnes bent.
Met optie 2 en wat pech qua verbindingen in het OV enzo ben je direct het haasje en kan je op tijd arriveren al zo'n beetje op je buik schrijven..

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoeveel mensen er nu in totaal zouden komen? (Credimussers en anderen meegeteld)

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #14 on: 11 October, 2007,; 21:21 »

Heb de mededeling op www.ecclesiadei.nl al aangepast.

Ik zou zeggen: Amanda maak een mooi opvallend bord!

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
  Print  

Jump to: