Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Hoe bid je thuis?  (Read 750 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« on: 31 October, 2006,; 12:47 »

Allereerste: deel hier alleen wat je wilt en kunt. Het is niet de bedoeling dat we te persoonlijk worden.

Rozenkrans, getijdengebed, iets anders? Gewoon uit je hoofd met God kletsen, of helemaal in stilte (dus zonder zelfs de woorden in je hoofd)?

Bij mij thuis heb ik een God-hoekje waar ik *probeer* het getijdengebed te doen - lukt niet altijd. Wat ik echt mis is in gemeenschap met anderen bidden - ik weet al dat het eigelijk niks uitmaakt, want als je bidt dan bid je sowieso met de hele Kerk, maar op een subjectief niveau begrijp ik dat beter als ik feitelijk onder anderen ben.

Wil iemand in Groningen samenkomen elke ochtend voor Lauden ofzo? Misschien kunnen we iemand overtuigen om ons in de kathedraal binnenlaten en dan kunnen we daar de boeken gebruiken....

Eenzaamheid zuigt  Roll Eyes

Met gebed en liefde,

PP

PS Ja, ik ben nu thuis, verkouden, daarom zit ik nu niet in de kerk voor Mis. Verkouden-heid zuigt ook! Cry

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #1 on: 01 November, 2006,; 01:01 »

Getijdengebed, nou ja, in de praktijk vespers en completen. Veel te weinig persoonlijk gebed. En rozenkrans!

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 01 November, 2006,; 01:03 »

Rozenkrans probeer ik voordat ik ga slapen als ik hem niet al gedaan heb in de kerk. Maar soms kan ik het niet af voordat ik slaap...!

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #3 on: 01 November, 2006,; 08:32 »

Dan maakt je beschermengel 'm af, he Smiley

(De mijne heeft het nogal druk... ik val al voortdurend (bijna dus) overal overheen, en dan kan ik ook nog eens niet wakker blijven... Waarschijnlijk omdat ik tot een uur hier zit Tongue

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #4 on: 01 November, 2006,; 14:00 »

Ik sta meestal met de metten of lauden op. Door de dag bid ik voor het eten en 's avonds voor het slapen gaan de rozenkrans of wat Taizémuziek. Meestal op bed completen. Verder zing ik gedurende dag vaak één of meer strofen van het Zonnelied.

Dit alles zijn voor mij kleine snacks, kleine kusjes, totdat ik het ultieme voedsel op aarde, de intiemste ontmoeting op aarde, met onze Heer, de H. Eucharistie, weer mag meemaken. Dit alles als voorbereiding op de ultieme ontmoeting met de Heer als Zuster Dood ons Thuis in Zijn woning haalt.

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
guiseppesarto
Guest
« Reply #5 on: 03 November, 2006,; 14:34 »

Op veel verschillende manieren, soms mystiek door gewoon heel bewust de gedachten in mijn hoofd op God te richten. Dan weer getijdengebed. Enkele keer de rozenkrans.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: