|
puellapaschalis
|
 |
« on: 02 February, 2008,; 00:24 » |
|
Ik ga dit jaar geen boeken meer kopen. En deze keer meen ik dat ook. Echt waar hoor. Maar die zijn hier zo goedkoop!! Nu in m'n bezit (onder andere, waaronder wat cadeautjes  ): + Jesus of Nazareth (Benedict XVI) + This is Our Faith: Theology for College Students (Luis González-Carvajal Santabárbara - ik dacht, misschien wordt dit leuk voor een leesgroep bij de Augustinusstudentenparochie) Ook iets met korts dagelijkse meditaties uit St. Augustinus (hetzelfde als wat VA heeft vermoed ik) en een geschiedenis van de middeleeuwse filosophie. En dan ook nog wat. Mmmmm boeken.
|
|
|
|
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #1 on: 02 February, 2008,; 08:52 » |
|
Oh. Te. Gaaf. Als je This is Our Faith uithebt wil ik 'm lenen  (het Jezusboek leen ik wel van Pap  )
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #2 on: 02 February, 2008,; 23:42 » |
|
Oh. Te. Gaaf. Als je This is Our Faith uithebt wil ik 'm lenen  (het Jezusboek leen ik wel van Pap  ) Ik probeer het te vinden in Europa en if needs be in de VS. Tot nu toe lijkt het dat als ik meer exemplaren wil moet ik het vanuit hier bestellen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geerthe
|
 |
« Reply #3 on: 03 February, 2008,; 16:00 » |
|
PP remember! je hebt een bagagelimiet! die geldt ook voor de terugreis neem ik aan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #4 on: 04 February, 2008,; 11:17 » |
|
HA HA! Lees het topic in Spelletjes en Onzin eens, ik ga het daar proberen uitleggen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #6 on: 13 February, 2008,; 21:31 » |
|
Mijn niet te onderschatten vriendje sleepte me vandaag naar het schone Breda alwaar ik een beetje teleurgesteld was in de kathedraal maar ten uiterste getroost door een boekwinkel  Ik heb o.a. Joseph Ratzinger: De kern van ons geloof (op de kaft staat ook Benedictus XVI, maar op het titelblad niet, en het is me niet geheel duidelijk of het origineel van voor of na zijn verkiezing was) Anthony Kenny: Aquino (uit de serie "Kopstukken Filosofie") Smikkel.
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
wateengedoe2
|
 |
« Reply #7 on: 15 February, 2008,; 20:35 » |
|
Niet bepaald nieuw (de schrijver werd in 575 geboren  ), maar voor mij wel nieuw- en de vertaling is ook vers: De geestelijke ladder van Johannes Climacus (uitgave Monastieke Cahiers, nr 50). Het is van een woestijnvader en wordt vooral in de oosters-Orthodoxe Kerken veel gelezen. Zelf lees ik er nu elke dag in gedurende de Vastentijd. Pittig leesvoer; zeer aan te raden! De (veelvuldige) noten bij de tekst in deze vertaling zijn ook heel goed en leerzaam; je kunt het boek het beste lezen met 2 boekenleggers erin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #8 on: 15 February, 2008,; 20:52 » |
|
Heb vandaag het nieuwe boek van de Engelse Dominicaan Fr. Aidan Nichols besteld: An Unfashionable Essay on the Conversion of England. Anja heeft erover geschreven. Fr. John Boyle ook. O ja, en die soms botte Fr. Z ook 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #9 on: 16 February, 2008,; 10:18 » |
|
Klinkt best interessant, dat boek van Fr. Nichols. Ik zal kijken of ik het een keer ergens kan vinden. Ik zit momenteel even zonder relevante literatuur, maar ik had gisteren een biografietje van Paus Johannes XXIII in m'n handen. Leek me wel leuk, maar ik heb het niet gekocht. Misschien ook later nog.
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #10 on: 16 February, 2008,; 10:25 » |
|
Wil je iets van mijn biebpje lenen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #11 on: 16 February, 2008,; 10:28 » |
|
Ik kan natuurlijk nooit nee zeggen als iemand me boeken aanbied 
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #12 on: 16 February, 2008,; 10:44 » |
|
Ik zei ook wel lenen he!!!  Maar goed, kom maar dan. Ik ben thuis tot een uur of een.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #13 on: 16 February, 2008,; 10:47 » |
|
Ik zei ook wel lenen he!!!   Dat gaat nu even niet lukken. Ik moet nog even de stad in straks, en word om 2 uur op het station opgehaald.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #14 on: 16 February, 2008,; 10:50 » |
|
Ja...nog twee mensen komen met mij, vanuit Het Westen, maar omdat ons vervoer in Beijum woont moeten wij eerst naar Kardinge, waar we worden opgehaald. Het lijkt me geen buitenaardse moeite om gewoon naar het station te gaan, niet voor mij maar voor die reizigers...je zit al sowieso bijna drie uur in de trein en dan wordt je geacht om nog een stuk met de bus te gaan...tsja.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|