Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: "Re-education" nodig als je...?  (Read 378 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« on: 14 February, 2008,; 12:09 »

Link

LONDON, February 11, 2008 (LifeSiteNews.com) - The Anglican bishop of Hereford has been ordered by a court to undergo "equal opportunities training" and pay a fine of £47,345.00, the equivalent of $92,106.00 Cn., for refusing to hire an active homosexual for a position of trust with young people. The ruling also stated that Hereford diocese staff "involved in recruitment should receive equal opportunities training".

Tja....
Wat zou hier dan gebeuren? Als iemand hier een baan bij een bisdom niet kreeg omdat hij duidelijk de leer van de Kerk niet volgde (ja STEL je voor...maar moet ook zeggen dat ik de laatste tijd wat meer HOOP Cheesy heb voor onze bisdommen wat dit soort dingen betreft), zou hij het bisdom ook voor de rechtbank slepen? En wat zou die rechtbank oordelen?

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #1 on: 14 February, 2008,; 12:28 »

Het volk zou in ieder geval flink pissig worden, maar de bui zou redelijk snel overwaaien zodra het uit de publiciteit is. Wat de rechters zouden oordelen... ik weet niet, maar ik heb enige (naļve?) hoop dat ze de kerk haar gang zou laten gaan.

Maar kan een rechter hier wel iets over zeggen? Valt dit onder 'scheiding van kerk en staat' of niet?

No day without a night, no night without a day.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 14 February, 2008,; 12:41 »

Van wat ik begrijp (en dat kan belachelijk weinig zijn) is het gewoon Employment Law - en werkgevers mogen nu helemaal geen onderscheid maken op basis van watdanook (of zo lijkt het). Geen uitzondering voor godsdienstige dingen; een werkgever is een werkgever is een werkgever, apparently.

Marq
Credimaster

« Reply #3 on: 14 February, 2008,; 13:11 »

Ik denk dat Lathund gelijk heeft als hij zegt dat het snel over zou waaien.

Een rechter zal hier best iets over mogen zeggen, want het ging hier niet om een aanstelling als diaken of priester of zoiets. Deze man solliciteerde op een functie als jongerenwerker, wat op zich gewoon een baan bij een werkgever is. Dat die werkgever in dit geval toevallig een bisdom is, staat daar los van.

Wat ik zo jammer vindt is dat dit meteen word aangegrepen door verschillende organisaties om te laten zijn hoe ontzettend anti-homosexueel de kerk zou zijn, terwijl het hier eigenlijk gaat om een sexuele relatie buiten het huwelijk.

Maar dan vraag ik me wel af of bisdommen net zo strikt zijn tegenover sollicitanten die ongehuwd samenwonen bijvoorbeeld...

"Christians extend God's love to a sinful and hurting world, but that does not mean that they will, or should, lie down and accept a secular redefinition of Biblical morality."

Goed gezegd.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #4 on: 14 February, 2008,; 13:19 »

Maar dan vraag ik me wel af of bisdommen net zo strikt zijn tegenover sollicitanten die ongehuwd samenwonen bijvoorbeeld...

Daar zijn ze helemaal niet strikt in.

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: