Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: B16 rules!  (Read 1718 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
jan-willem
Koor in het Koninkrijk
*

« on: 08 March, 2008,; 21:10 »

Ik wilde alleen even zeggen dat ik steeds meer fan van onze paus begin te worden Grin Na het lezen van beide encyclieken(hoe schrijf je dat  Huh),"The spirit of the Liturgy", ben ik nu halverwege met het boek over Jezus. Ik moet bekennen dat z'n manier van schrijven me niet alleen qua kennis verrijkt, maar ook m'n relatie met de Heer :-)
Hij schrijft gewoon duidelijk (als 'n soort van afleiding: hij begint bij 't begin en eindig bij 't resultaat) en 't klopt ook nog wat ie zegt. Wat wil je nog meer?
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #1 on: 08 March, 2008,; 21:21 »

Helemaal mee eens! Grin

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #2 on: 09 March, 2008,; 00:14 »

Ook al  Grin

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #3 on: 10 March, 2008,; 01:21 »

Ja, roep dat op het Paepenforum... Wink

Ook eens!

Ik ga het Jezusboek van m'n vader stelen zodra hij niet oplet. (Hey, je erfdeel meenemen voor je ouders dood zijn is heel Bijbels he Wink )

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #4 on: 10 March, 2008,; 17:42 »

Je wordt toch geen varkenshoedster VA  Tongue

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #5 on: 10 March, 2008,; 18:44 »

Nou, ik ben wel anti-bioindustrie... Smiley

Anyway, iemand anders nog iets geweldigs gelezen van onze Heilige Vader?

--Pope John Paul II
jan-willem
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #6 on: 10 March, 2008,; 19:32 »

ehh
http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/messages/lent/documents/hf_ben-xvi_mes_20071030_lent-2008_en.html (hij is er sinds kort ook in 't NL zag ik)
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #7 on: 10 March, 2008,; 19:46 »

Zijn autobiografie: Aus meinem Leben: Erinnerungen (engelse titel: Milestones, Memoirs 1927-1977)

Bischof von Galen
taong
*

Sola unitas in veritate

« Reply #8 on: 18 March, 2008,; 00:37 »

Zijn autobiografie: Aus meinem Leben: Erinnerungen (engelse titel: Milestones, Memoirs 1927-1977)

Heb je die autobiografie geheel gelezen?

Ik zal heel eerlijk zijn: ik ben geen fan en zal dat ook nooit worden na het lezen van Milestones en met name ook Einführung in das Christentum (1968). Te veel Hegel, these, antithese, synthese, subjectivisme, ook een heldere afwijzing van Quanta Cura, de Syllabus errorum (1864), Pascendi (1907), de antimodernisteneed (1908) etc. (Zie daarvoor ook de Courrier de Rome, verschillende maanden in 1993.)

In elk geval is paus Benedictus XVI de eerste pontifex maximus die als priester in lekenkleding (stropdas) in de media en de publiciteit verschenen is. Het zegt wellicht iets over de tijdsperiode waarin wij leven en de oriëntatie die de theoloog Ratzinger had (Rahner, via Rahner, Chenu, Chenu, ja die man die in 1942 en 1937 op de Index Librorum Prohibitorum geplaatst is).... Natuurlijk niet alles, en mijn intentie is niet zwartmaken, maar nuancering van het naïeve beeld (vanwege Summorum pontificum) van de "conservatieve" theoloog Ratzinger en de "restauratieve" paus Benedictus XVI zoals de (linkse of liberaal-progressieve) systeemmedia die verspreidden over de gehele wereld.

(Bron: 30 Giorni, Würzburger Synode, 1973.)

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het per se bij het juiste eind heb.

„O lieber Heiland, in Deine Hand gebe ich mich! – Wie Gott es will. Gott lohne es Euch. Er schütze das liebe Vaterland. Für Ihn weiterarbeiten (…) O Du lieber Heiland.” - Clemens August kardinaal von Galen (1878-1946)
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #9 on: 29 March, 2008,; 21:04 »

Beste Bischof,

Dat these, antithese, synthese ben ik niet echt tegen gekomen. Dat komt waarschijnlijk omdat we bijna nooit met een echte these en antithese the maken hebben (in dat geval zou een synthese inderdaad onzinnig zijn) echter wel met complexe stelsels van stellingen, die niet elkaars pure these en antithese zijn. In dat geval kan bij het met elkaar in aanraking komen van twee of meerdere van deze stelsel wel degelijk een nieuw stelsel van stellingen ontstaan. Dit is de normale gang van zaken binnen de wetenschap. En Ratzinger was / Benedictus is een man van de wetenschap.

mvg,
David.

Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #10 on: 19 April, 2008,; 18:31 »

ff off topic.

Natuurlijk niet alles, en mijn intentie is niet zwartmaken, maar nuancering van het naïeve beeld (vanwege Summorum pontificum) van de "conservatieve" theoloog Ratzinger en de "restauratieve" paus Benedictus XVI zoals de (linkse of liberaal-progressieve) systeemmedia die verspreidden over de gehele wereld.

De keuze van uw foto's (uit de oude doos) verraad echter wel een vooringenomen mening over paus Benedictus XVI. (Een foto staat -vanwege de relevantie ?- op de site van SSPX-asia.) Vandaar dat ik nu uw beeld aangaande onze Heilige Vader wens te nuanceren. Met deze Pontifex Maximus kunnen wij als katholieken goed voor de dag komen. Als paus geeft hij blijk van een goede smaak. Hij restaureert niet alleen de liturgie maar ook de pauselijke garderobe. Kleren maken voor enigen blijkbaar de man. Sola vestis ?

puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #11 on: 19 April, 2008,; 18:38 »

DD, vergeet aub niet dat Bischof hier voorlopig niet kan posten.

Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #12 on: 19 April, 2008,; 18:47 »

Eh....

Spijtig te horen PP.
Is hij geband en heeft het iets te maken met de aanduiding 'taong' onder zijn naam ?
Mijn Maleis is niet toereikend dit te begrijpen.
Heb wel gelezen over jullie voornemen de opzet van het forum te veranderen. Maar wist niet dat bepaalde maatregelen al geïmplementeerd waren.

Zal mij voorlopig onthouden van commentaar.
Het is immers niet netjes iemand van repliek te dienen die zich niet meer verweren kan.

Baal eigenlijk wel van deze toestand.

Sad
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #13 on: 19 April, 2008,; 18:57 »

Je bent niet de enige. Bij lange na. Maar voor de redenen erover wijs ik je naar het topic in de Keuken. In deze draad hebben we het over Papa.

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #14 on: 19 April, 2008,; 21:32 »

Domus Dei, dankjewel voor die foto's Smiley De eerste en de derde kende ik nog niet en de tweede en de vierde kan ik niet vaak genoeg zien! Cheesy

--Pope John Paul II
Pages: [1] 2   Go Up
  Print  

Jump to: