|
puellapaschalis
|
 |
« on: 18 March, 2008,; 02:03 » |
|
Dear Credimussers, the internet is a great thing, and we, your resident dictatrixen  , are all too aware of this fact. We're also aware that the internet is not our entire lives, nor should it be, especially at this time of year. Because your dictatrixen  would appreciate as much space as possible over the Holy Triduum in order to be able to fully concentrate our minds and hearts on the awesome happenings of the next few days, the forum will be shut down precisely for this purpose. We'll take it down on Wednesday 19th March 2008 and will open it back up when we've come down after our CHRISTUS RESURREXIT HODIE A******A A******A hot flush. We don't know when that will be, but it'll almost certainly be before Roepingenzondag  Now we know that this will be tough for some people  as Credimus can be a little addictive! But we're convinced that at this time of year our focus must lie elsewhere. You Have Been Warned! In Christus, puella and VA
|
|
|
|
« Last Edit: 29 January, 2009,; 22:08 by VeniteAdoremus »
|
|
Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! 
|
|
|
|
Matt
|
 |
« Reply #1 on: 18 March, 2008,; 14:38 » |
|
heel goed
|
|
|
|
|
|
"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #2 on: 18 March, 2008,; 14:43 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bischof von Galen
taong
Sola unitas in veritate
|
 |
« Reply #3 on: 18 March, 2008,; 15:33 » |
|
Ik hoop alleen niet dat de huidige bijdragen en draden verloren zullen gaan t.g.v. zo'n tijdelijke bijdragenstop? In elk geval is het idee van tijdelijke pauze op zich zéér lovenswaardig en attent.
|
|
|
|
|
|
„O lieber Heiland, in Deine Hand gebe ich mich! – Wie Gott es will. Gott lohne es Euch. Er schütze das liebe Vaterland. Für Ihn weiterarbeiten (…) O Du lieber Heiland.” - Clemens August kardinaal von Galen (1878-1946)
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #4 on: 18 March, 2008,; 15:40 » |
|
We hebben besloten dat het weggooien van anderhalf jaar aan posts een onverdedigbare breuk met de traditie van het forum zal zijn, dus dat doen we niet  Het forum gaat gewoon een paar daagjes op retraite en komt dan weer terug.
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #5 on: 18 March, 2008,; 19:28 » |
|
Heel goed besluit! Heilige internetstilte. Get of of the net, get into the church! YEAH!
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #6 on: 18 March, 2008,; 21:59 » |
|
Had het geholpen als we niet akkoord waren gegaan? Waarschijnlijk niet.  (Ja, ik hou ook van jullie!  )
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #7 on: 18 March, 2008,; 22:02 » |
|
Oeps... íets te snel op het verzendknopje geklikt.
Inderdaad een goed plan. Gewoon op slot doen die handel! Komen we ook niet in de verleiding, want onze geesten mogen dan wel gewillig zijn, maar het vlees van velen (ik zeg dus expres niet dat van allen) is zwak. Ik probeer de hele vastentijd al mijn internetactiviteiten te beperken, hetgeen maar matig is gelukt.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Mama-L
|
 |
« Reply #8 on: 18 March, 2008,; 22:37 » |
|
Goed idee! 'k Wens iedereen een gezegend triduum. Heerlijk! Ik zie er naar uit naar deze drie dagen ... en tegelijkertijd zie ik er enorm tegenop (overigens: niet vanwege deze tijdelijke stop!).
tot binnenkort.
Lieke
|
|
|
|
|
|
Dank eerst de Heer Uw God, pluk dan de dag, wandelend met Christus Jezus
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #9 on: 18 March, 2008,; 23:07 » |
|
Had het geholpen als we niet akkoord waren gegaan? Waarschijnlijk niet.  (Ja, ik hou ook van jullie!  ) Helemaal niet, hadden we het toch wel gedaan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #10 on: 19 March, 2008,; 00:12 » |
|
@ PP & VA: Even een vraagje mijnerzijds... Gaat het forum 'dicht' als in geheel offline dat weer een irritante 404-error oplevert.. of.. gaat het interactieve (nieuwe posts en reageren etc) op slot, zodat de homepage bereikbaar blijft en je de oude posts kan nog steeds lezen? Eerlijk gezegd ben ik niet echt enthousiast over beide optie's, maar als ik dan toch 'mag kiezen' dan liever optie 2..  Wel grappig eigenlijk dat op Rorate (nee, ik weet het, Credimus is geen Rorate! [gelukkig niet zeg!]), een fikse kibbelpartij het gevolg was van hun besluit het maximum aantal te posten berichten per deelnemer op 10 stuks per 24 uur te zetten.. Later! Mvg, Minollie
|
|
|
|
|
|
Stephen Hawking over buitenaards leven.. “We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”
If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #11 on: 19 March, 2008,; 00:15 » |
|
Hallo  Nee, de forum software zal gewoon een leuke pagina laten zien met een nog leukere (en uiteraard nog geheim  ) en vriendelijke berichtje. Geen 404's of IEKS DIT HAD IK NIET VERWACHT. Tijdens de down-time kan niemand behalve de admins het forum bekijken. En de admins zullen het echt te druk hebben om naar een leeg forum te kijken!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #12 on: 19 March, 2008,; 00:17 » |
|
@ PP: Even op een leuke manier geformuleerd.. (hoop ik..): jij spoort ook niet he? (niet dat mijn spoor makkelijk te volgen is trouwens..  ) Ik blijf het jammer vinden.. Maar goed.. dan moet ik maar eens een 'echte' hobby zoeken zeker?  Gr, Minollie
|
|
|
|
|
|
Stephen Hawking over buitenaards leven.. “We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”
If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
|
|
|
|
puellapaschalis
|
 |
« Reply #13 on: 19 March, 2008,; 00:19 » |
|
@ PP: Even op een leuke manier geformuleerd.. (hoop ik..): jij spoort ook niet he? (niet dat mijn spoor makkelijk te volgen is trouwens..  ) Ik blijf het jammer vinden.. Maar goed.. dan moet ik maar eens een 'echte' hobby zoeken zeker?  Gr, Minollie Dude, it's the three holiest days of the year - there's gotta be SOMETHING you can think of that's more interesting and/important than sitting on Credimus!!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #14 on: 19 March, 2008,; 00:23 » |
|
Afgezien dan van een hele rits aan liturgische 'verplichtingen' waar men verwacht dat ik present ben, eigenlijk niet..  Rorate heeft al een hele poos afgedaan, jongkatholiek.nl is ook mijn stek niet gebleken qua actieve deelname en ik voelde me hier nog het beste.. (snif).. Oh help.. ik ben echt zielig..  Sodeju.. hoe ga ik me in Godsnaam vermaken al die tijd?  (Wanneer gooien jullie de boel weer online?) Gr, Minollie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|