Pages: [1] 2 3   Go Down
  Print  
Author Topic: Animo: zomervakantie met Bonifatius 2007?  (Read 2478 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« on: 07 November, 2006,; 13:31 »

Hallo allemaal

Ik wilde even bekijken hoe jullie eventueel over het volgende denken

We zaten zo wat te kletsen dit weekend over Sydney 2008. Fantastisch natuurlijk maar hierdoor lijkt de zomervakantie van 2007 wat in het water te vallen, omdat er toch gespaard moet worden. Zo zaten we wat te brainstormen en we dachten: Hey iets van een goedkoop weekje weg moet toch kunnen??

Hoe zouden jullie het vinden om met de jongeren van de Bonifatiusgroepen in de zomer van 2007 een weekje naar Lourdes te gaan? We zouden dan verblijven in het jeugddorp in Lourdes wat door zusters wordt gerund. Hier slaap je in een soort herberg en 3x per dag eten.

Het programma wordt dan zo dat je ten alle tijde kan aansluiten bij de gebeurtenissen in lourdes maar ook veel ontspanning met elkaar in de omgeving. Je mag alles, hoeft dus niets. We hopen zoiets te realiseren voor 400 a 500 euro. Dit zijn de reiskosten, verblijfskosten en de maaltijden bij elkaar.

Voordat we zoiets opzetten willen we eerst weten of er animo is. We willen dit dan plannen in de periode tussen 7 en 20 juli.

Hoe lijkt zoiets jullie?  Smiley

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #1 on: 07 November, 2006,; 13:32 »

Geweldig!

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Marq
Credimaster

« Reply #2 on: 07 November, 2006,; 14:11 »

In principe een geweldig idee, natuurlijk. Maar ik weet nog niet zeker of ik meega, omdat ik nog een of twee andere reisplannen heb. Ik wil bijvoorbeeld ook graag naar Rome (niet dat die stad nou wegloopt als ik het een jaartje laat wachten... Tongue), en ik ben van plan om in etappes het pieterpad te gaan lopen, beginnend na de winter, en wie weet hoe lang ik daar mee bezig ben.

Maar in theorie ben ik erg voor!

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
guiseppesarto
Guest
« Reply #3 on: 07 November, 2006,; 16:34 »

Bonifatiusgroepen  Huh
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #4 on: 07 November, 2006,; 16:36 »

de katholieke jongerengroepen in bisdom Groningen-Leeuwarden  Wink

zie volgende link: klik

guiseppesarto
Guest
« Reply #5 on: 07 November, 2006,; 16:37 »

hmmm...

beetje te progressief lijkt mij zo.
guiseppesarto
Guest
« Reply #6 on: 07 November, 2006,; 20:00 »

hmmm...

beetje te progressief lijkt mij zo.

misschien toch eerder heel erg conservatief; ik lees net http://www.bonifatiusgroningen.nl/content/view/203/27/lang,nl/
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #7 on: 07 November, 2006,; 20:45 »

Wij zijn niet progressief en ook niet conservatief  Smiley

Gewoon katholieke jongeren die rondom thema's bij elkaar komen

Sorry maar ik haat hokjes

Marq
Credimaster

« Reply #8 on: 07 November, 2006,; 20:49 »

^Even van het originele onderwerp af: Ik denk niet de Bonifatiusgroepen zo makkelijk onder één noemer te vatten zijn. Progressief? Tja, soms wel. Conservatief? Doen we ook wel aan, ja. Laat ik het hierop houden: de communie met Rome, via priesters en bisschop, is een belangrijke deel van het wezen van de groep. Daarbinnen is er genoeg vrijheid om een persoonlijke invulling te geven aan hoe je je geloof viert, of dat nou door zang en dans is of door een weekendje contemplatief door te brengen in een gastvrij klooster.

Anywa, back to your scheduled programming. Grin

"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #9 on: 07 November, 2006,; 21:13 »

Het gaat niet om prog of cons, het gaat zeker niet om de groep, want de groep is alleen maar een group en zal niet voor eeuwigheid bestaan. Waar het omgaat is 100% trouw zijn aan Christus en Zijn Lichaam, de Kerk. Het is vast mogelijk om buiten de Kerks grenzen te vallen om beide kanten. Daar moet ons aandacht blijven, en nergens anders: de Hemel is ons doel, niks meer, niks minder.

Having said that, de kwade van de wereld tegenwoordig valt meer op de progressieve kant, en daar moeten we zeker wel oppassen - ja, zeker ook in een groep zoals Bonifatius.

En een pelgrimstocht (nee, geen vakantie) naar Lourdes zou een mooie manier zijn om dat te doen. Maar let op waarom je daar heen wilt - omdat je het leuk vindt, omdat het populair is, omdat het katholiek is, omdat het fijn zou zijn om dingen samen te doen voor Syndey? Of omdat je naar Jezus door Zijn Moeder wilt komen? Door de wonderen die Hij daar heeft gemaakt? Zorg dus dat je goed geestelijke begeleiden hebt, want alleen met de hulp van de Kerk (in de persoon van een priester, bijv) kan men dichter bij God komen, en uiteindelijk de Hemel in. Zorg ook dat die priester weet hoe hoog je eisen zijn - op priesters rekenen wij dat we naar de Hemel kunnen, ze zijn onze herders, en als wij vallen, zullen zij ook een deel van de schuld krijgen als ze ons niet goed voorbereid hebben.

Met gebed en liefde,

PP

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #10 on: 08 November, 2006,; 16:03 »

Een week lourdes voor 400 euro. Hier zitten de reiskosten, verblijfskosten en 3 maaltijden per dag bij in. Verblijf is dan in het jeugddorp in de studentenhuizen.

Zou je dit een redelijke prijs vinden en zou je dit betalen?

Marq
Credimaster

« Reply #11 on: 08 November, 2006,; 16:12 »

Als ik het vergelijken met wat ik vorige zomer heb betaald voor 12 dagen Engeland, vind ik het nog niet eens zo'n gekke prijs.

Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #12 on: 08 November, 2006,; 16:17 »

oh ja en dan kunnen we waarschijnlijk nog met vliegtuig ook  Grin

Marq
Credimaster

« Reply #13 on: 08 November, 2006,; 16:21 »

Cool.  Grin Ik had al weinig zin om dat hele stuk met de bus te moeten doen...

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #14 on: 08 November, 2006,; 19:02 »

Ik ga sowieso niet mee, want ik zit niet bij de groep en ik ga geen tijd hebben van de zomer, maar...

Vliegen naar lourdes?

Een deel van het idee van een pelgrimstocht is toch, eh, de tocht?

Dit soort dingen zijn volgens mij mooier als je er een beetje moeite voor doet. (En dan spreekt iemand die EN wagenziek is EN per definitie niet goed kan zitten in welke bus dan ook).

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Pages: [1] 2 3   Go Up
  Print  

Jump to: