Pages: 1 2 [3]   Go Down
  Print  
Author Topic: Animo: zomervakantie met Bonifatius 2007?  (Read 2478 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #30 on: 20 November, 2006,; 21:18 »

Ja, als je het nou eens presenteert als deel van de voorbereiding op de WJD het jaar daarop? Tenslotte moeten we wel weten of we elkaar niet afmaken als we langer dan een paar dagen aan elkaar zijn overgeleverd... Wink

En Taizé... tja, ik weet het eigenlijk niet. Laat ik voorop stelen dat ik er nog nooit geweest ben, dus er is ongetwijfeld veel dat ik niet weet. Maar persoonlijk ben ik geen voorstander van strakke programma's waarin je de hele dag van alles moet gaan doen. Vooral op een bestemming als Lourdes of welk ander pelgrimsoord dan ook, heb ik graag een redelijk deel van de dag die ik alleen kan doorbrengen, op mijn manier, en dat kan zowel in stille aanbidding in een kapel zijn als tijdens een wandeling door de omgeving.

dat is mijn gevoel dus ook precies eigenlijk.

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #31 on: 15 February, 2007,; 10:57 »

Hoi, ik ben afgelopen zomer voor t eerst naar Taize geweest.. had altijd wel een reden waarom ik er niet heen zou gaan: te massaal, geen vrije tijd, etc. Totdat ik vond dat ik het zelf een keer moest ervaren om een oordeel te kunnen hebben en niet op verhalen van anderen moet afgaan.. Ik zat met twee dochtertjes van 3 en 7 in Olinda, het familiehuis, een paar km vanaf de 'campus' van Taize. We hadden een afwijkend (familie)programma. Maar echt geen dwang hoor, veel vrije tijd tussendoor, de mogelijkheid om de omgeving te verkenen (ik had mijn auto mee), hoewel ik dat dus niet echt heb gedaan  Wink
Ons huis had een heerlijke grote tuin, een soort boomgaard.... en als het heet is en je kunt lekker onder de bomen met je bijbel of ander boek je terugtrekken.... terwijl de kids van sochtends vroeg tot s'avonds laat lekker buiten spelen.... mmm do i need to say more  Cheesy

Dus deze zomer ben ik weer van de partij,  nu samen met dochters en Manlief! Die er nog nooit van gehoord had (als echte Nigeriaan) maar nadat ik 'm  erover vertelde (elke dag goede bijbelstudie en inspirerende gespekken, 3 keer per dag bidden en zingen, elke dag  Heilige communie, altijd mogelijkheid tot bidden in stilte bij H. Sacrament, en dat alles samen met mensen uit Rusland, US, Litauwen,  Italie, Bosnie, Zweden etc etc) toen was hij om!
Veel succes met het uitkiezen van jullie reisbestemming!

Pages: 1 2 [3]   Go Up
  Print  

Jump to: