Hoi, ik ben afgelopen zomer voor t eerst naar Taize geweest.. had altijd wel een reden waarom ik er niet heen zou gaan: te massaal, geen vrije tijd, etc. Totdat ik vond dat ik het zelf een keer moest ervaren om een oordeel te kunnen hebben en niet op verhalen van anderen moet afgaan.. Ik zat met twee dochtertjes van 3 en 7 in Olinda, het familiehuis, een paar km vanaf de 'campus' van Taize. We hadden een afwijkend (familie)programma. Maar echt geen dwang hoor, veel vrije tijd tussendoor, de mogelijkheid om de omgeving te verkenen (ik had mijn auto mee), hoewel ik dat dus niet echt heb gedaan
Ons huis had een heerlijke grote tuin, een soort boomgaard.... en als het heet is en je kunt lekker onder de bomen met je bijbel of ander boek je terugtrekken.... terwijl de kids van sochtends vroeg tot s'avonds laat lekker buiten spelen.... mmm do i need to say more

Dus deze zomer ben ik weer van de partij, nu samen met dochters en Manlief! Die er nog nooit van gehoord had (als echte Nigeriaan) maar nadat ik 'm erover vertelde (elke dag goede bijbelstudie en inspirerende gespekken, 3 keer per dag bidden en zingen, elke dag Heilige communie, altijd mogelijkheid tot bidden in stilte bij H. Sacrament, en dat alles samen met mensen uit Rusland, US, Litauwen, Italie, Bosnie, Zweden etc etc) toen was hij om!
Veel succes met het uitkiezen van jullie reisbestemming!