Pages: 1 2 [3]   Go Down
  Print  
Author Topic: 'Eijk brengt sfeer van wantrouwen en controle'  (Read 2518 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Caspar
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #30 on: 07 April, 2008,; 23:57 »

met alle respect en uiteraard niets tegen jou persoonlijk, maar deze vraag werd me in het andere topic ook reeds gesteld en daar antwoorde ik dat ik nu niet heel erg in de stemming ben om me voor te stellen.

De reden voor mijn "onstemmingheid" is nu precies datgene wat hier nu ook weer gebeurt: het wantrouwen en daarmee eigenlijk gewoon de onfatsoenlijk tegenover buitenstaanders en nieuwkomers.

Ik weet drommels goed hoe het er op katholieke fora aan toe gaat, maar de les die ik heb geleerd, is wel dat "zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"...

Om die reden kom ik ook niet meer op het Rorateforum en als me hier nu ook al direct bijna naar mijn doopbewijs gevraagd wordt, dan ben ik hier even snel weer weg, als dat ik hier gekomen ben....
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #31 on: 08 April, 2008,; 00:03 »

Voor je doopbewijs vragen we je niet. Het is niet dat we je niet "vertrouwen". We willen gewoon simpelweg graag weten wie je bent - je naam hoeft niet eens! - wat je boeit, dat soort dingen. Het is niet veel, kost niet veel tijd. Nu hoeft het niet, maar graag voordat je verder in andere topics gaat posten.

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Domus Dei
Stevig Anker
**

« Reply #32 on: 08 April, 2008,; 07:41 »

Beste Caspar,

Welkom ! Blij je hier te zien. In onderstaande draad las ik dat dit forum te kampen heeft met groeistuipen. Mede daarom achten credimussers het wenselijk je eerst voorstellen.

Zie:

http://www.credimus.nl/forum/index.php/topic,588.0/topicseen.html

Het zou jammer wanneer juist in deze draad (met een enigzins misleidende titel) wantrouwen onstaat. Jij hebt bewezen dat integriteit, fatsoen en debat goed kunnen samengaan. Hoop dan ook op dit forum jouw bijdragen te mogen te lezen.

Met Roomsche Groet,

Dx2

(PS: lees nog steeds regelmatig je weblog)
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #33 on: 08 April, 2008,; 08:57 »

Over het stukje van Mennen; ik vind de denigrerende manier waarop hij de leeftijdsfase van betreffende mevrouw negatief neerzet zo ontzettend flauw. Het neemt mij de lust weg om deze stukjes van Mennen te lezen. Beetje respect graag voor mensen, ongeacht levensfase. Vroeg het Vaticaan niet kortgeleden of we ouderen met respect bejegenen, heb ik ergens online gelezen sorry heb geen bron. Mennnen kan ook zijn boodschap wel vertellen zonder dat denigrerende. Hij wordt voor mij alleen maar ongeloofwaardiger.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #34 on: 08 April, 2008,; 09:06 »

Over het stukje van Mennen; ik vind de denigrerende manier waarop hij de leeftijdsfase van betreffende mevrouw negatief neerzet zo ontzettend flauw. Het neemt mij de lust weg om deze stukjes van Mennen te lezen. Beetje respect graag voor mensen, ongeacht levensfase. Vroeg het Vaticaan niet kortgeleden of we ouderen met respect bejegenen, heb ik ergens online gelezen sorry heb geen bron. Mennnen kan ook zijn boodschap wel vertellen zonder dat denigrerende. Hij wordt voor mij alleen maar ongeloofwaardiger.

Beetje off-topic: ik wil al die nuances óók in het Nederlands kunnen zien! Het kan frustrerend zijn: ik lees zo'n ding, heb een redelijk goed idee van de inhoud, maar de toon en zo - zie ik niet. Erg jammer.

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Matt
Troostende Fluit

« Reply #35 on: 08 April, 2008,; 12:03 »

Mee eens, het stuk getuigt van weinig respect voor de ouderdom, wat los horot te staan van de inhoudelijke opmerkingen. Mennen vergreet blijkbaar dat het overgrote deel van de kardinalen en onze paus himself ook "bejaard" zijn.

daar zullen dit soort opmerkingen hopelijk toch ook niet voor gelden?

De bejaarde petemoei van het aartsbisdom, Marie-Thérèse van Heteren-Hogenhuis, een leeftijdgenote en adepte van de gewezen aartsbisschop kardinaal Simonis, heeft er blijk van gegeven dat ze moeite heeft met veranderingen wat op haar leeftijd overigens niet heel verwonderlijk is.

Sad

"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #36 on: 08 April, 2008,; 17:54 »

Beetje off-topic: ik wil al die nuances óók in het Nederlands kunnen zien! Het kan frustrerend zijn: ik lees zo'n ding, heb een redelijk goed idee van de inhoud, maar de toon en zo - zie ik niet. Erg jammer.
It's a bit Chestertonian in style.

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Emmanuel
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #37 on: 10 April, 2008,; 16:00 »

Onlangs werd Wim Eijk gesignaleerd bij het PRIJZENCIRCUS van de V&D:
Hij kwam zijn dekens inruilen voor slaapzakken.... Grin

"Optimist tot in de kist!"
Kijk maar eens op "Emmanuel",
mijn(b)engeltjes-website !!
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #38 on: 10 April, 2008,; 16:53 »

Onlangs werd Wim Eijk gesignaleerd bij het PRIJZENCIRCUS van de V&D:
Hij kwam zijn dekens inruilen voor slaapzakken.... Grin
whehe  Grin

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #39 on: 10 April, 2008,; 17:34 »

Hemel, ik snap 'm nu pas Smiley

Dat is vast voorbereiding voor bootcamp! Grin

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #40 on: 11 April, 2008,; 12:29 »

Laat ik dan toch maar reageren...

Is het niet zo dat alle nieuwe bezems schoonvegen? Bovendien: als je een hond wilt slaan, vind je altijd wel een stok.

Ik wens Eijk heel veel sterkte en gebed toe.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Pages: 1 2 [3]   Go Up
  Print  

Jump to: