|
Minollie
|
 |
« on: 13 May, 2008,; 11:21 » |
|
Hoi gewaardeerde Credimussers, Op zondag 22 Juni 2008 as zal er in Laren in het Noord Holland (in de buurt van Hilversum) de jaarlijkse St Jansprocessie en Sacramentsprocessie gelopen worden. Deze processie heeft een mooi rijk verleden en wordt doorgaans bijzonder goed bezocht en trekt ook nog eens vele duizenden toeschouwers (jammer dat ze het daarbij laten maar OK). Het vervelende van deze processie is dat ie enigszins verslavend werkt en je daarna eigenlijk al direct zegt dat je er volgend jaar ook weer bij zult zijn.  Aangezien het in mijn ogen een beetje onzinnig is om alle info van de site hier ook neer te zetten bij deze even de link naar die site met nog meer info. http://www.belkerken.nl/sintjan/processie_2008.htmlWie weet tot ziens dan en vooral veel devotie dan... Mvg, Minollie PS: noot voor PP; zou je deze ook in de agenda kunnen neerzetten? alvast bedankt!
|
|
|
|
« Last Edit: 13 May, 2008,; 11:59 by puellapaschalis »
|
|
Stephen Hawking over buitenaards leven.. “We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”
If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #1 on: 10 June, 2008,; 01:36 » |
|
Hoi mensen.., Even deze draad weer wat nieuw leven in blazen..  Over anderhalve week is deze processie er weer.. Zij die overdenken te gaan, doen er bijzonder goed aan dat hier even te melden, misschien dat er dan centraal iets van vervoer geregeld kan worden.. Tot dan!! Gr, Minollie
|
|
|
|
|
|
Stephen Hawking over buitenaards leven.. “We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”
If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #2 on: 10 June, 2008,; 18:37 » |
|
Als de bussen rijden, kom ik. Anders strand ik in Hilversum....
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #3 on: 10 June, 2008,; 19:33 » |
|
Die dag kom ik -als het meezit- net uit stille (!) retraite; het lijkt me geen goed idee om dan meteen door te reizen.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia
|
 |
« Reply #4 on: 13 June, 2008,; 12:16 » |
|
Hoihoi allen, Ik verheug me al helemaal op deze dag! Erg indrukwekkend en ik ben alweer toe aan wat verdieping. Om nog meer mensen het mogelijk te maken om te kunnen komen, probeer ik een auto/busje te regelen! (oppikken in Amsterdam en Hilversum??) Zijn er hier mensen (zoals Alina Ofs) die intersse hebben?? Hopelijk heb ik straks wat "maatjes" die meelopen en met mij de rozenkrans meebidden...  Ik wacht in spanning af!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #5 on: 13 June, 2008,; 14:14 » |
|
JAAAAA! Graag oppikken in Hilversum CS
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #6 on: 15 June, 2008,; 09:36 » |
|
En? Is er al wat geregeld? Ik zou nl graag meelopen.... evt. even een PM sturen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #7 on: 15 June, 2008,; 11:49 » |
|
@ Alina:
Stay tuned zouden sommigen onder ons zeggen..
Amanda77 is voornemens deze week nog wat van zich te laten horen mbt as zondag. Echter, daar zij thuis nog geen internet heeft en vandaag in d'r mandje is blijven liggen wegens ziekte, moeten de eventuele geďnteresseerden het nog even volhouden alvorens meer te weten.
Gr, Minollie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia
|
 |
« Reply #8 on: 16 June, 2008,; 17:31 » |
|
Hallo allemaal!!
Mijn idee was om een auto (of busje) te gaan huren en daarmee van Amsterdam --> Hilversum CS --> Laren te rijden. Zo krijgt iedereen de kans om mee te lopen!
Ik weet alleen nog niet wie er mee willen lopen. Vandaar mijn oproep:
Zondag 22 juni 2008 is er in Laren een prachtige processie.
Het progamma:
11.00 uur: DE SINT JANSPROCESSIE De processie vertrekt vanuit de Basiliek en gaat via de Brink, Sint Janstraat en de Hilversumseweg naar het Sint Janskerkhof.
12.00 uur: Eucharistieviering op het kerkhof. Hoofdcelebrant is Mgr. J.M. Punt, bisschop van Haarlem.
13.00 uur: Vertrek van de sacramentsprocessie vanaf het kerkhof, deze gaat via de Vredelaan, Zevenenderdrift, Zevenend en de Brink naar de Basiliek.
14.15 uur: Afsluiting van de processie in de Basiliek met het Te Deum, Tantum Ergo en na de Zegen het bekende Larense Sint Janslied.
17.30 uur: Sluitingslof in de Basiliek.
Na de afsluiting is het een traditie geworden om met zijn allen poffertjes of een wafel te eten in het eeuwenoude poffertjeskraam op het plein van Laren.
Hierna zet ik je weer af met de auto/bus bij Hilversum CS of Amsterdam.
-------------> Wil je mee??? Geef je op!!!!!
Tot snel, Amanda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #9 on: 16 June, 2008,; 17:40 » |
|
Nogmaals: geef me de tijd door dat je op Hilversum CS staat, en je ziet mij!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #10 on: 16 June, 2008,; 22:38 » |
|
Oeh. Tempting. Maar je kunt me vast niet op station Lymington komen halen, of wel? (Dan sleep ik nonnen mee!  )
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia
|
 |
« Reply #11 on: 17 June, 2008,; 11:31 » |
|
@ VA --> Dat zou wel eeeeeeerg omrijden zijn.....! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #12 on: 17 June, 2008,; 12:49 » |
|
En een beetje nat.
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
David
|
 |
« Reply #13 on: 17 June, 2008,; 16:04 » |
|
En een beetje nat.
Dat valt toch wel mee... gewoon de ramen dicht laten 
|
|
|
|
|
|
Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
|
|
|
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia
|
 |
« Reply #14 on: 19 June, 2008,; 12:06 » |
|
Hallo allemaal!
Het aftellen is begonnen en de auto gehuurd! Ik heb nog 1 plaatsje over in de auto... Wie wil??? (Wie het eerst komt, wie het eerst maalt)
@ Alina ofs Ik kom je om 10:30 ophalen bij Hilversum CS!! Ik zou zo zeggen: Goede schoenen aan en rozenkrans en goed humeur mee! Tot zondag!
Amanda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|