Poll
Question: Als de 'Tridentijnse Ritus' vrijgegeven wordt dan...
ga ik direct naar de bisschop om te vragen waar ik daaraan kan deelnemen. - 5 (55.6%)
blijf ik naar de Latijnse H. Mis in de kathedraal gaan. - 1 (11.1%)
is dat goed nieuws maar mijn voorkeur ligt bij de Novus Ordo. - 2 (22.2%)
kunnen direct die lelijke tafels van de priesterkoren! Terug naar de tijd voor het Concilie! - 1 (11.1%)
hoe bedoel je H. Mis? We hebben elke zondag een Communieviering met de pastoraalwerkster! - 0 (0%)
Total Voters: 9

Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Liturgie  (Read 1466 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Matthijs
Stevig Anker
**

In Eo Vivimus

« on: 28 November, 2006,; 17:29 »

Grin Gewoon maar even een poll...

Christ said: the Truth will set you free.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #1 on: 28 November, 2006,; 17:43 »

Nu is er in "mijn" kathedraal (er zijn er meerdere, namelijk Smiley ) niet elke week Latijnse mis (wel altijd Latijns ordinarium, etc), maar dat vond ik het passends...

Verder, met de manier waarop de Novus Ordo gevierd word in mijn parochie in Leiden heb ik totaal geen moeite. Daar gebeurt het namelijk zoals het bedoeld was, voor zover ik dat kan beoordelen.

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 28 November, 2006,; 20:49 »

Er is tegenwoordig een reclame op tv voor Tele2 oid. "Het werkt wel, maar het kan beter."

Ja Matthijs, credimus is geen Bisdom G-L ding hoor (alhoewel dat soms zo lijkt Wink). Ik wil graag een keer naar een Tridentijnse Mis gaan, waarschijnlijk in Amsterdam (want Delft ken ik helemaal niet). Tot ik zo'n Mis ervaren heb kan ik niks zeggen over naar welke ritus ik persoonlijk liever zou gaan (die zin was niks qua grammatica, maar jullie begrijpen me toch wel). Hoe meer ik leer en lees over die twee riten, hoe meer ik denk dat ik eigelijk bij de Novus Ordo hoor...maar ja, wat weet ik nou?

Maar toch twee worden, Novus Ordo of Tridentijns: ad orientem. AlsjeBLIEFT!

Met gebed en liefde,

PP

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Matthijs
Stevig Anker
**

In Eo Vivimus

« Reply #3 on: 28 November, 2006,; 22:22 »

Check: http://youtube.com/watch?v=R6AOvStZS64

met commentaar door bisschop Sheen. Erg goed en erg onderhoudend!

Christ said: the Truth will set you free.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #4 on: 28 November, 2006,; 22:26 »

Is die dezelfde als ik op m'n blog had? Want die muziek is verschrikkelijk!

PP

David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #5 on: 29 November, 2006,; 17:15 »

Delft ligt tussen Rotterdam en Den Haag in en is een mooie historische stad. Denk aan: aardewerk, Johannes Vermeer, Willem van Oranje (& Balthasar Gerards), koninklijk huis, Technische Universiteit.

Verder is er iedere eerste 1e zaterdag van de maand om 13:00 een H.Mis in Wijhe (in de dorpskerk door de pastoor).

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #6 on: 02 December, 2006,; 15:40 »

Meer over Wijhe: http://davidoostveen.blogspot.com/2006/12/tridentijnse-liturgie-op-de-eerste.html

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #7 on: 02 December, 2006,; 16:09 »

Hm, dat ligt een stuk dichterbij....

PP

David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #8 on: 08 December, 2006,; 23:25 »

http://www.katholieknieuwsblad.nl/beneden.php?art=kn2362b

puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #9 on: 09 December, 2006,; 00:33 »

Ik vind het best irritant hoe de meeste mensen denken: Latijnse Mis == Tridentijnse Mis.

PP

David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #10 on: 10 December, 2006,; 00:07 »

Huh Volgens mij kijkt het artikel veel breder dan Tridentijns. Het gaat hier o.a. ook over een 'hervorming van de hervorming'.

puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #11 on: 10 December, 2006,; 14:31 »

Ja, dat begrijp ik wel, het was maar een opmerking van mij.

PP

Minollie
Troostende Fluit

« Reply #12 on: 06 February, 2007,; 15:27 »

Hoi luitjes,

Zit een vervelend addertje in de poll..
Dat ik (of wie dan ook) de Tridentijnse Ritus een warm hart toedraag wil nog niet per definitie zeggen dat ik/hij/zij never nooit meer bij een Novus Ordo Missae, die volledig in het Latijn wordt gecelebreerd, wil zijn.

Voor mezelf geldt in ieder geval dat ik regelmatig de Tridentijnse Ritus zal willen en proberen bij te wonen, daarnaast zal ik ook bij de NOM in het Latijn te vinden zijn. Bij beide ritusssen zal ik mogelijk ook wel als acolyth betrokken zijn.

Tsja, je kan maar gek zijn he? Wink

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #13 on: 06 February, 2007,; 16:38 »

Ik denk niet dat ik acoliet bij de Tridentijnse mis zou trekken... al dat gesjouw met het missaal alle kanten op, dat onthou ik nooit Smiley

Bij de NO doe ik het wel erg graag.

(Mijn vader vertelt overigens met plezier hoe hij als twaalfjarige seminarist soms drie tridentijnse missen achter elkaar moest dienen, erg grappig Smiley ).

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #14 on: 06 February, 2007,; 16:54 »

Ach, dat zal wel loslopen ook hoor.. Wink

Vergeet niet dat er ook bij de Tridentijnse Ritus nog een heel scala aan andere functie's op het priesterkoor te vinden zijn. Zo is er een wieroker en nog wel wat meer..

Ikzelf kan niet zo best tegen wierook (iig niet langer dan een minuut ofzo erboven hangen).. In dat geval begeven m'n stutten het en ga ik gestrekt.. Sad Maar ja, dan zijn er gelukkig nog wel andere dingen die ik kan doen en die misschien nog wel mooier zijn ook. Overigens MOET je een H.Mis (NOM of TR) niet dienen, maar MAG (of heb je de eer) een H.Mis dienen. Maar dat is weer een gevoelskwestie denk ik.. Wink

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Pages: [1] 2   Go Up
  Print  

Jump to: