Poll
Question: Als de 'Tridentijnse Ritus' vrijgegeven wordt dan...
ga ik direct naar de bisschop om te vragen waar ik daaraan kan deelnemen. - 5 (55.6%)
blijf ik naar de Latijnse H. Mis in de kathedraal gaan. - 1 (11.1%)
is dat goed nieuws maar mijn voorkeur ligt bij de Novus Ordo. - 2 (22.2%)
kunnen direct die lelijke tafels van de priesterkoren! Terug naar de tijd voor het Concilie! - 1 (11.1%)
hoe bedoel je H. Mis? We hebben elke zondag een Communieviering met de pastoraalwerkster! - 0 (0%)
Total Voters: 9

Pages: 1 [2]   Go Down
  Print  
Author Topic: Liturgie  (Read 1466 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #15 on: 06 February, 2007,; 22:42 »

Minollie,

Er zijn nog genoeg functies voor je over:
* kaarsendrager (hoewel dat eerder iets is voor kinderen)
* scheepjedrager (of is dat te dicht bij het wierrook)
*2e accoliet, je volgt grotendeels de instructies van de 1e accoliet (ja ad-orientem heeft als groot voordeel dat het makkelijker is ongezien instructies te geven).

mvg,
David

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #16 on: 07 February, 2007,; 10:21 »

David,

Joh,  ik ben net als iedereen een kind van God.. dus..
- Kaarsdrager zijn, wat mij betreft OK, liever dan wel met een collega grote mens (qua lengte dan.. Wink)
- Scheepjedrager doe ik in de NOM regelmatig, maar ja.. bij de Tridentijnse Ritus wordt 'wat' meer gewierookt, dus.. of m'n stutten dat overleven.
- 2de acolyth? Daar hebben we het nog wel een keer over.. Wink

Overigens, zou je mij de rubrieken van de Tridentijnse Ritus kunnen mailen? Kan ik me alvast gaan inlezen nml.
Alvast bedankt en tot spreeks/ziens etc.

Mvg,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #17 on: 07 February, 2007,; 18:36 »

Minollie,

Alsjeblieft: http://www.nocturnale.de/pdf/Missale/Missale.pdf  Tongue

mvg, David

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #18 on: 07 February, 2007,; 18:43 »

En hier nog een: http://www.ecclesiacatholica.com/missale%20romanum/frontespizio.htm

OK, een eenvoudigere handleiding moet ik ook nog ergens hebben, maar dan moet ik zoeken. Maar je vroeg om de rubrieken  Tongue

mvg, David

Minollie
Troostende Fluit

« Reply #19 on: 08 February, 2007,; 01:34 »

Hoi David,

Bedankt voor die links, als je die 'eenvoudige' handleiding ook nog ergens mocht tegenkomen dan houd ik me van harte aanbevolen om die ook nog te mogen ontvangen.

Bij voorbaat dank en natuurlijk wederom tot spreeks/ziens etc.. Wink

Mvg,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Pages: 1 [2]   Go Up
  Print  

Jump to: