Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Reading list help!  (Read 913 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« on: 21 May, 2008,; 17:02 »

Ok. Zoals sommigen hier weten (en voor die dat niet weten WAAROM BEN JE NIET LANGS GEWEEST HUH HUH HUH HOU JE NIET VAN ME OF ZO Huh ), ik heb heel veel boeken. En in een poging om de totnutoenognietgelezen boeken..er..te lezen wil ik een reading list maken. Dus hierna volgt een lijst van de boeken die ik heb en (binnenkort) wil lezen. De bedoeling is dat jullie me helpen om er een fatsoenlijk volgorde van te maken. K?

Nu aan het lezen: A short history of nearly everything (Bill Bryson). Van een vriendin gekregen als cadeautje, is best leuk eigenlijk. Hij is een grappige schrijver. Heb alleen geen idee of hij het nou goed heeft.

Daarna komt Latijn voor beginners. Omdat het leuk is, en omdat Lathund boos zal zijn als ik dat niet lees, want hij was ertegen tenzij ik het echt zou gaan lezen.

Ok. Dit zijn de boeken.
The Spirit of the Liturgy, Ratzinger. Heb het drie keer begonnen maar is me niet gelukt om het uit te lezen Sad

Jesus of Nazareth, Benedict XVI. Weer begonnen, nog niet uit.

A Catholic replies to Professor Dawkins, Thomas Crean O.P.

Gödel's Proof, Nagel & Newman. Omdat ik ooit wiskundige ben geweest.

Sacred Reading: The Ancient Art of Lectio Divina, Michael Casey. Weer begonnen, nog niet uit.

The Eucharist: Our Sanctification, Raniero Cantalamessa.

An Introduction to Canon Law, James A. Coriden.

History of Medieval Philosophy, Joseph Saranyana.

Joodse feesten en vasten, G.H. Cohen Stuart. Cadeau van Lathund.

De taalwetenschap-boeken zijn hier niet want voor m'n studie lees ik ook veel en dat gebeurt side-by-side.
En dan heb ik The Theory of Finite Groups, Kurzweil & Stellmacher maar dat is bedtime reading.

DUS. HULP!

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #1 on: 21 May, 2008,; 17:42 »

Oei, moeilijk,

nummer 1 en 2 staan terecht bovenaan, zou je eventueel ook om kunnen draaien.
de rest ken ik niet, dus kan ik niet echt veel over zeggen, behalve dat ze mij allemaal stuk voor stuk interessant lijken.

Succes er mee,

David (die zich wel een beetje herkent in het hebben van vele nog niet uitgelezen boeken...)

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 21 May, 2008,; 17:51 »

Heb jij Spirit of the Liturgy al gelezen, David? Misschien kunnen we er een discussiegroep over hebben tijdens Bootcamp.

David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #3 on: 21 May, 2008,; 17:53 »

Ooit, maar voor een zinvolle discussie zal ik hem nog een keer moeten lezen.  Smiley
Maar daar is nog voldoende tijd voor toch  Grin
Dussss.... een heel goed plan!

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #4 on: 21 May, 2008,; 17:57 »

Ooit, maar voor een zinvolle discussie zal ik hem nog een keer moeten lezen.  Smiley
Maar daar is nog voldoende tijd voor toch  Grin
Dussss.... een heel goed plan!

Hehehehehehe Smiley

David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #5 on: 21 May, 2008,; 18:01 »

Dan is dat afgesproken.

Als je nog andere boeken wilt bediscussiëren, ziehier een deel van mijn boekenkast: http://www.librarything.com/catalog/DavidOostveen

puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #6 on: 21 May, 2008,; 18:10 »

Ben jij ook op library thing dan? Ik ooit wel alleen ik gebruik het bijna nooit. Te veel boeken nl., en niet genoeg geduld om al m'n boeken erin te zetten!

jan-willem
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #7 on: 21 May, 2008,; 21:47 »

Ik zou zeker met spirit of the liturgy beginnen, erg goed en mooi boek. En daarna het boek over Jezus is ook de moeite waard. Tegen de tijd dat je door die twee pillen heen bent (en er een beetje over na gedacht hebt), is je lijst waarschijnlijk alweer flink gegroeid en kunnen we een nieuwe poll doen :-D
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #8 on: 21 May, 2008,; 21:58 »

Ik zou zeker met spirit of the liturgy beginnen, erg goed en mooi boek. En daarna het boek over Jezus is ook de moeite waard. Tegen de tijd dat je door die twee pillen heen bent (en er een beetje over na gedacht hebt), is je lijst waarschijnlijk alweer flink gegroeid en kunnen we een nieuwe poll doen :-D

LOL
Heb je maar weinig gesproken en toch lijk je me al een beetje te kennen.....

jan-willem
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #9 on: 22 May, 2008,; 08:07 »

LOL
Heb je maar weinig gesproken en toch lijk je me al een beetje te kennen.....
Smiley

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: