|
Salve Regina
|
 |
« on: 26 May, 2008,; 19:24 » |
|
Heilige Engel die mij bewaart, voor gevaren op deez aard. ‘k Ben verhinderd door mijn werk, gaat dus Gij voor mij ter kerk. Hoort Gij voor mij de H. Mis, die men thans aan het offeren is.
Draagt zich daar door Priesterhand, Jezus op als offerand. Ga dan naast Zijn dienaar staan. Biedt ook mij als offer aan. Dat mijn ziel nu en altijd, Gode blijve toegewijd.
Als de priester in de H. Mis aan de Consecratie is, en mijn lieve Jezus daar, voor hem rust op het altaar, O, aanbid dan Engel Gij, Onze Lieve Heer voor mij.
Bidt voor elk die mij bemint, Of mij kwalijk is gezind, Bidt voor hen die op dit uur, lijden in ‘t vagevuur. Roep ook alle heiligen aan, Om mij immer bij te staan.
Nut de Priester Jezus’ bloed, Smeek dan vurig Engel zoet, Dat mijn hart Zijn tempel zij, En Hij het houdt van zonden vrij,
Bidt voor aller Zaligheid, Door dit Offer ons bereid. Sluit de Priester, met een kruis, Breng mij dan Gods Zegen thuis. Amen.
|
|
|
|
|
|
Niet meer actief op het forum.
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #1 on: 26 May, 2008,; 19:26 » |
|
Engel Gods, die mij bewaart voor gevaren op deez’ aard. ‘k Ben verhinderd door mijn werk, ga, Gij, dus voor mij ter kerk. Hoor voor mij de H. Mis, Die men thans aan ’t offeren is.
Draagt zich daar door priesterhand Jezus op in de offerand. Ga dan naast Zijn dienaar staan. Bied, ook mij als offer aan. Dat mijn hart en ziel altijd Gode blijven toegewijd.
Als de priester in de H. Mis aan de Consecratie is en de lieve Jezus daar voor hem ligt op het altaar. O, aanbid als Serafijn Ook de lieve Jezus mijn.
Bid voor elk die mij bemint, Of mij kwalijk is gezind. Bid voor hen die in dit uur lijden in het vagevuur.
Aan de Nuttiging, Engel Zoet, Breng mij dan Zijn Vlees en Bloed. Dat mijn hart Zijn tempel zij, Hij mij houdt van zonde vrij.
Bid tot aller Zaligheid, Door dit offer, mij bereid. Sluit de priester, met een kruis, Breng mij dan de Zegen thuis. Amen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #2 on: 26 May, 2008,; 19:26 » |
|
Heiliger Schutzengel mein, geh für mich in die Kirch’ hinein. Knie’ dich hin an meinen Ort, hör’ die Heilige Messe dort.
Bei der Opf’rung bring’ mich dar Gott zum Dienste ganz und gar. Was ich hab’ und was ich bin, leg’ als Opfergabe hin.
Bei der heil’gen Wandlung dann bet’ mit Seraphs-Inbrunst an unsern Heiland Jesus Christ, der wahrhaft zugegen ist.
Bet’ für die, die mich geliebt, bet’ für die, die mich betrübt. Denk auch der Verstorb’nen mein. Jesu Blut wasch’ alle rein.
Beim Genuß vom Höchsten Gut bring’ mir Jesu Fleisch und Blut, und im Geist mich Ihm verein;, laß mein Herz sein Tempel sein.
Fleh’, daß allen Menschen Heil aus dem Opfer werd’ zuteil. Ist die heil’ge Messe aus, bring’ den Segen mir nach Haus. Amen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #3 on: 26 May, 2008,; 19:27 » |
|
O holy Angel at my side, Go to church for me, Kneel in my place at Holy Mass Where I desire to be.
At Offertory, in my stead, Take all I am and own, And place it as a sacrifice Upon the altar throne.
At holy consecration's bell, Adore with seraph's love My Jesus hidden in the Host Come down from heav'n above.
Then pray for those I dearly love, And those who cause me grief, That Jesus' Blood may cleanse all hearts And suffering souls relieve.
And when the priest Communion takes, Oh, bring my Lord to me, That His sweet Heart may rest on mine And I His temple be.
Pray that this Sacrifice Divine May mankind's sins efface; Then bring me Jesus' blessing home - The pledge of every grace. Amen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Salve Regina
|
 |
« Reply #4 on: 26 May, 2008,; 19:34 » |
|
Ik heb van dit (erg mooie, vind ik) gebed tot de heilige Engelbewaarder als je niet naar de Mis kunt gaan achtereenvolgens de Nederlandse, Vlaamse, Duitse en Engelse versie geplaatst. Bestaat het gebed ook in nog andere talen? Plaats hem dan s.v.p. hieronder. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #5 on: 26 May, 2008,; 21:50 » |
|
Wat mooi! Dankjewel! 
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
Guppie
|
 |
« Reply #6 on: 02 June, 2008,; 18:02 » |
|
Of dit... 50 Jaar geleden was het al een gewild eerste-communie cadeautje. Een tegeltje met het onderstaand gebed dat ook nu nog in winkeletalages kan worden aangetroffen. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet stuk te krijgen! Als ik 's avonds slapen ga Volgen mij veertien engeletjes na Twee aan mijn hoofdeind Twee aan mijn voeteneind Twee aan mijn linkerij Twee aan mijn rechterzij Twee die mij dekken Twee die mij wekken Twee die mij wijzen naar de hemelse paradijzen
|
|
|
|
|
|
Laetetur cor quarentium Dominum
|
|
|
|
Minollie
|
 |
« Reply #7 on: 02 June, 2008,; 19:41 » |
|
Of dit... 50 Jaar geleden was het al een gewild eerste-communie cadeautje. Een tegeltje met het onderstaand gebed dat ook nu nog in winkeletalages kan worden aangetroffen. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet stuk te krijgen! Als ik 's avonds slapen ga Volgen mij veertien engeletjes na Twee aan mijn hoofdeind Twee aan mijn voeteneind Twee aan mijn linkerij Twee aan mijn rechterzij Twee die mij dekken Twee die mij wekken Twee die mij wijzen naar de hemelse paradijzen
@ Guppie: Thanks man! Dat gedichtje/rijmpje/whatever heb ik zooooooo vaak opgezegd in m'n jonge jaren.., bijzonder leuk om dat hier dan opeens te zien opduiken. 
|
|
|
|
|
|
Stephen Hawking over buitenaards leven.. “We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”
If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
|
|
|
|
Guppie
|
 |
« Reply #8 on: 08 June, 2008,; 20:59 » |
|
Misschien een tip: ik heb het bewuste tegeltje al vele malen gezien in de Abdijwinkel aan de Nieuwezijds Voorburgwal te Amsterdam vlakbij het Spui.
|
|
|
|
|
|
Laetetur cor quarentium Dominum
|
|
|
|