Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Matt 7:21 - 27  (Read 658 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« on: 03 June, 2008,; 09:46 »

Het evanglielezing van vorige zondag:
21 Niet ieder die Heer! Heer! tegen Mij zegt, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar alleen hij die de wil doet van mijn Vader in de hemel. 22 Velen zullen Mij op die dag zeggen: “Heer! Heer! Hebben we niet in uw naam geprofeteerd, hebben we niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben we niet in uw naam veel machtige daden gedaan?” 23 Maar dan zal Ik hun openlijk zeggen: “Nooit heb Ik u gekend.  Verdwijn uit mijn ogen, overtreders van Gods wet!”

Ieder die Mij hoort en doet wat Ik zeg, zal het vergaan als een verstandig man die zijn huis bouwde op de rots. 25 De regen viel neer, de bergstromen kwamen omlaag, de wind stak op en ze stortten zich op dat huis, en het stortte niet in, want het was op de rots gegrondvest. 26 Ieder die deze woorden van Mij hoort en ze niet doet, zal het vergaan als een domme man die zijn huis bouwde op zand. 27 De regen viel neer, de bergstromen kwamen omlaag, de wind stak op en ze sloegen tegen dat huis, en het stortte in: het werd één grote ruïne.’

Hier hebben we gisteravond over gepraat en mee gebeden. Maar er kwam er toch wat vragen van. Daarom dacht ik dat het misschien nuttig zou zijn als men hier het tekstje konden discusseren. Of zo.

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #1 on: 03 June, 2008,; 12:36 »

Ik vind het tweede deel heel bemoedigend, maar het eerste is tegen mij zo vaak door een bepaald type protestantse medebroeders gebruikt dat ik er een heel vies gevoel van krijg (en ik neem het ze kwalijk dat ze dat hebben veroorzaakt).

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 03 June, 2008,; 14:12 »

Hmm. Met wat voor vragen bleven we ook alweer zitten? Ik weet nog wel waar we over gediscussieerd hebben, maar ik kan me de concrete vragen niet meer zo goed voor de geest halen...

No day without a night, no night without a day.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #3 on: 03 June, 2008,; 14:12 »

He? Jij was er vrij sterk over gisteravond, en je bent het al binnen een dag weer kwijt?

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #4 on: 03 June, 2008,; 14:22 »

Jaaa... kijk... ik wilde even een of twee vragen posten, maar toen dacht ik: ja, de discussie ging hierover, maar... wat was precies de vraag eigenlijk?

No day without a night, no night without a day.
Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #5 on: 03 June, 2008,; 20:49 »

Wij mensen kunnen ons nooit boven God stellen of met een zekerheid ons gelijk stellen aan God. Dat begrijp ik er uit. We doen wat we kunnen, we geloven dat Hij de Heer is en vervolgens moeten we nederig genoeg zijn om Hem het oordeel te laten, het oordeel is niet aans ons, mensen. En dat vind ik wel weer mooi aan deze tekst.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: