Linked Events
  • Gerardus Majellabedevaart: 22 June, 2008
Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Gerardus Majellabedevaart en processie in Bargeroosterveld (op 22 juni 2008)  (Read 1273 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« on: 10 June, 2008,; 19:25 »

Voor wie interesse heeft:

De bedevaart wordt gehouden op zondag 22 juni.
Om 10.00 's ochtends is de viering van de eucharistie in het kerkenbos,
aansluitend is de processie.

Bargeroosterveld ligt in de buurt van Emmen.

Ik ben twee jaar geleden voor 't eerst naar deze Gerardus Majellabedevaart geweest. Het was zeer de moeite waard.

Cheesy
« Last Edit: 11 June, 2008,; 16:11 by puellapaschalis » Logged

Niet meer actief op het forum.
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #1 on: 10 June, 2008,; 19:31 »

PP, wil je dit in de Agenda zetten?  Alvast bedankt.

angel Cool

Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 10 June, 2008,; 19:45 »

'k Heb nog even een link opgezocht van de betrokken parochie:

www.rkemmen-erica.nl

klik aan: Nieuws
klik aan: Gerardus processie

"GERARDUS MAJELLA PROCESSIE BARGER OOSTERVELD
Zondag 22 juni 2008  Aanvang 10.30 uur.

Wij nodigen u van harte uit voor de jaarlijkse bedevaart

Rondom de bedevaartskerk in het Drentse Barger – Oosterveld heeft gedurende de laatste honderd jaar onafgebroken de Geradusverering plaatsgevonden. Ook dit jaar hopen wij velen te mogen begroeten in het fraai gelegen kerkenbos. Barger Oosterveld is en blijft tot op heden een oase van rust en bezinning, plaats van ontmoeting, bron van geloof.
Op de open plek in het bos vieren wij in de openlucht de Eucharistieviering, voorgegaan door  pastor Victor Maagd. De preek wordt verzorgd door diaken Frans Wielens. Medewerking van het parochieel Gemengd Koor en muziekvereniging Volharding.
Traditiegetrouw gaat de eucharistieviering over in de te houden processie. Ieder die wil kan zich aansluiten achter het H. Sacrament om samen al biddend op weg te gaan om God te loven, te danken of om hulp te vragen.
Gerardus begeleidt ons op onze levensweg, op onze pelgrimstocht naar het échte geluk bij God: Vader, Zoon en H. Geest.

Gerardus Majella is geboren in 1726 in Muro, een stadje  van het koninkrijk Napels. Hij zal uitgroeien tot een krachtige volksheilige. Gelijk na zijn dood, op negenentwintig jarige leeftijd, komen mensen van heinde en verre naar het klooster waar hij is opgebaard. Men bidt bij het lichaam van Gerardus. Men treurt omdat een geliefde mens is heengegaan. Men fluistert elkaar de troostende woorden toe:’Een hemelse mens, een engel op aarde’. Men bidt:’Broeder Gerardus, heilige man Gods, bid voor mij.’ In 1904 wordt hij heilig verklaard.
Door de ijver van de Redemptoristen in Wittem komt in Nederland de verering opgang. In 1906 wordt de kerk van Barger Oosterveld aan hem toegewijd. Op tal van plekken wordt hij aangeroepen. Ook op de Hondsrug in Drenthe.
Wij nodigen u uit om onze bedevaart ‘mee – te – maken’ en ‘mee – te - vieren’.  Elkander  dragend in geloof, hoop en liefde, gaande in het spoor van Gerardus Majella.

Na de plechtigheid is er volop gelegenheid om elkaar te ontmoeten onder het genot van koffie, thee, fris of iets sterkers. Ook dit jaar is het unieke ‘Gerardus Wittems kloosterbier’ verkrijgbaar. Ook voor de hartige trek wordt gezorgd.

Tot ziens op zondag 22 juni 2008.
Namens de bedevaartcommissie ,

Frans J.M. Wielens, diaken, Info: 0591 622404"

Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #3 on: 10 June, 2008,; 19:46 »

Nou nee, toch maar niet. Ik kom die ochtend - als het meezit met de bussen - uit een week stille (!) retraite in Thorn. Om dan in één ruk door te reizen, zie ik niet zitten.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #4 on: 10 June, 2008,; 19:49 »

Dat heb ik ergens anders geloof ik ook gelezen...

No day without a night, no night without a day.
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #5 on: 10 June, 2008,; 19:52 »

Ja, bij de Sint Jansprocessie in Laren  Cool  Viet is op die dag misschien wel helemaal lamgeslagen van alle stilte en moet zichzelf misschien eerst weer vinden.....  ?   Wink
 Thorn- Bargeroosterveld is trouwens een behoorlijke afstand, dat ze dat niet op een zonnige zondagochtend red kan ik me voorstellen...  Wink

angel Afro

Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #6 on: 10 June, 2008,; 21:50 »

Klopt Lathund. Maar de St. Jansprocessie en deze bedevaart zijn dan ook op dezelfde dag.  Tongue

Het is niet dat ik lamgeslagen ben van alle stilte, maar meer het feit dat die stilte zó weldadig is, dat ik moeite heb om weer aan het lawaai van alledag te wennen. Zelfs op zondagochtend.

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #7 on: 11 June, 2008,; 07:01 »

Afwezig, hele weekend staat in het teken van een priesterwijding van een goede vriend  Afro

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #8 on: 11 June, 2008,; 15:35 »

Oh, dát weekend Smiley dan is het voor mij ook meteen duidelijk dat ik er die zaterdag iig niet bij ben.

Vitalia
Ark van Hoop

« Reply #9 on: 11 June, 2008,; 20:30 »

De bedevaart is op zondag, m'n beste... (Met andere woorden: je moet een "uitvlucht" zoeken voor zondag en niet zaterdag. Grin)

Lathund
Ark van Hoop

« Reply #10 on: 12 June, 2008,; 12:34 »

Slapen?

Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #11 on: 13 June, 2008,; 18:47 »

Ik haal deze draad nog even weer naar voren.  Cheesy

Marq
Credimaster

« Reply #12 on: 17 June, 2008,; 13:08 »

Ik ga Fr. Victor lastig vallen of ik met 'm mee kan rijden (ook op zaterdag naar Groningen).

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #13 on: 17 June, 2008,; 17:51 »

Ik ga naar Laren en aangezien ik geen last heb van bilocatie, ben ik er dus niet bij.

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Salve Regina
Ark van Hoop

« Reply #14 on: 22 June, 2008,; 10:03 »

Ik had het plan om vandaag naar deze bedevaart toe te gaan, maar ik heb moeten besluiten om thuis te blijven  Cry   Volgend jaar beter, hoop ik  Smiley

Pages: [1] 2   Go Up
  Print  

Jump to: