Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Maria en de vlag van Europa  (Read 884 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« on: 14 June, 2008,; 00:37 »

Naar aanleiding van
http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2008/detail_objectID672172_FJaar2008.html
en
http://www.katholieknieuwsblad.nl/kort/index.php?id=4860

vond ik onder andere dit artikel: http://www.comece.org/comece.taf?_function=ei_new&sub_id=5&id=23&language=en
(wat het meest evenwichtige is dat ik kon vinden).

Wat denken jullie, is de vlag een symbool van Maria of is het gewoon min of meer zomaar maar wel leuk om over te denken? Smiley (Mijn gezond-verstand-modus zegt het laatste. En ik vind het echt erg leuk. Ga er maar eentje naast m'n katharen-vlag hangen denk ik... Smiley )

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #1 on: 14 June, 2008,; 09:36 »

Nou, het schijnt ècht zo te zijn dat de blauwe vlag met de 12 sterren verwijzen naar de Vrouw met 12 sterren onder haar voeten......De zelfbewuste katholieke christenen in Midden Europa hebben er - ik meen onder aanvoering van o.a. Otto von Habsburg - doorgedrukt dat de vlag 12 sterren (toen nog 12 lidstaten) kreeg en dat het zo vastgesteld werd. Het besluit zou zelfs zijn genomen op 15 augustus.....
Dit verhaal heb ik jaaaaaren geleden meerdere keren in verschillende situaties gehoord.

Niet meer actief op het forum.
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 16 June, 2008,; 12:43 »

Dat zou wel heel stoer zijn Cheesy

No day without a night, no night without a day.
Mama-L
Levende Tuin

« Reply #3 on: 01 July, 2008,; 23:34 »

Wat de EU zélf zegt over de vlag is minstens zo interessant:

http://europa.eu/abc/symbols/emblem/index_nl.htm

De 12 sterren in de Bijbel staan symbool voor de 12 volkeren van Israël, zo heb ik me laten vertellen. De 12 sterren in de EUvlag zullen dus zeer waarschijnlijk niet een verwijzing naar Maria zijn (zou zij volgens mij zelf niet willen), maar wél naar God die Zijn Volk (bege)leidt.

Lieke

Dank eerst de Heer Uw God, pluk dan de dag, wandelend met Christus Jezus
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #4 on: 02 July, 2008,; 07:05 »

Het verhaal dat mij door verschillende verhalen uit katholieke hoek zowel uit Nederland als Duitsland en Oostenrijk ter ore is gekomen, dat is dat de sterren zouden verwijzen naar "De Vrouwe met 12 sterren op haar hoofd en de maan onder haar voeten" uit de Openbaring.

Die Vrouw verwijst (volgens mij) ook naar God  Cheesy

Ik heb het in ieder geval wel altijd een mooi verhaal gevonden.

Toch 't is toch wel bijzonder  dat er kennelijk meerdere uitleggen mogelijk zijn  Cool

Niet meer actief op het forum.
Lathund
Ark van Hoop

« Reply #5 on: 02 July, 2008,; 07:55 »

Toch lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat de twaalf sterren van Maria naar de twaalf stammen van Israël verwijzen. Of misschien verwijzen ze naar de twaalf discipelen, die op hun beurt weer naar de twaalf stammen verwijzen.

No day without a night, no night without a day.
Pius
Stevig Anker
**

« Reply #6 on: 04 August, 2008,; 22:44 »

Wat ik heb begrepen, zit er meer dan één betekenis achter de vrouw; ze is Israel, de Kerk, Maria en Eva. Ik kan me voorstellen dat het met die sterren ook zo is. In Openbaringen dan, hoe het zit met die vlag weet ik niet. Het zou wel weer voer zijn voor conspiracy theorists. Grin

Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: