Linked Events
  • Wereldjongerendagen: Australië: 05 July, 2008 - 13 July, 2008
Pages: [1] 2 3 ... 5   Go Down
  Print  
Author Topic: Wereldjongerendagen: Australië  (Read 4317 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« on: 15 June, 2008,; 09:45 »

Vanaf 5 juli zullen 700 Nederlandse jongeren het vliegtuig pakken naar Australië, 50.000 uit Europa en in totaal zitten er in die dagen zo'n 250.000 jongeren in vliegtuigen onderweg "Down Under". Tot en met 14 juli zijn we in Goulburn en Canberra, daarna Sydney en vanaf 22 juli in Ballarat/Victoria.

Jullie kunnen je ongetwijfeld voorstellen hoeveel gebed dit megaevenement nodig heeft Smiley

De Wereldjongerendagen is een evenement van een week, maar onze opdracht is heel duidelijk om daarna wel door te groeien en de boodschap mee naar huis te nemen.

De KRO gaat de WJD veel op tv uitzenden. Misschien vinden jullie het leuk om op deze manier het met ons mee te maken. Hier is een uitzendschema:

18 juni: 17.00-17.30 Ned 2: voorbeschouwing
25 juni: 17.00-17.30 Ned 2: voorbeschouwing

14 t/m 18 juli: dagelijks een WJD journaal van 17.00 - 17.30 op Ned 2

19 juli: 11.00 - 13.00 Ned 2: LIVE de Avondwake  Cool
20 juli: 02.00 - 04.15: LIVE eucharistieviering met de Paus
20 juli 10.00 - 11.00: compilatie hoogtepunten avondwake + viering
20 juli: 22.40 - 23.10: Kruispunt geheel in het teken van de WJD

Ook op de website www.katholieknederland.nl komen er dagelijks filmpjes en verslagen

Alles op Ned 2 dus Smiley En als jullie Friese vlaggen zien, dan ben ik dat met Tom  Afro

Ik ben misschien beetje vroeg hiermee,maar tis nog maar 3 weken en ben er nu zo mee bezig. Heb er zo'n zin in!! En zal voor alle mensen van Credimus bidden tijdens de gebedsmomenten Smiley Verder zal ik proberen vanuit Australië af en toe hier eens een berichtje te plaatsen (als jullie dat leuk vinden natuurlijk Tongue ).

PP Mag deze in de agenda? In de loop naar de WJD zal ik het een beetje vullen met leuke WJD nieuwtjes en proberen dat de  thuisblijven ook optimaal kunnen meegenieten!
« Last Edit: 15 June, 2008,; 12:52 by puellapaschalis » Logged

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #1 on: 15 June, 2008,; 11:25 »

Mooi! Dat het een hele fijne tijd voor jullie mag worden!

Ik heb me gisteren een "tv signaal" aangeschaft. Sinds het analoge antenne signaal een paar jaar geleden uit de lucht gehaald werd, had ik geen t.v. meer. Eerlijk gezegd: ik heb het niet echt en erg gemist!

Maar zo af en toe zijn er dingen die ik toch had/zou willen zien: b.v. de WJD en iets van de Olympische Spelen. Vandaar dat ik de koe bij de horens heb gevat en gisteren hiervoor naar de winkel ben geweest.

Enne...20 juli is voor nog altijd een andere belangrijke dag.....mijn vaders verjaardag....op 20 juli zou hij 85 zijn geworden...ik ben er zeker van dat hij vanuit de hemel er bij zal zijn.....

angel Cool Cheesy

angel

Niet meer actief op het forum.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #2 on: 15 June, 2008,; 12:01 »

Leuk margreet dat je mee gaat kyken Smiley meestal raak ik tijdens zulke dingen het gevoel voor data kwijt, maar 20 juli is de dag waarop de jongeren de kruisweg zullen lopen. Als ik nog besef welke datum het is zal ik je vader meenemen in gebed!

Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #3 on: 15 June, 2008,; 12:02 »

Ik begin nu al haha bedoel de nachtwake natuurlijk!

David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #4 on: 15 June, 2008,; 20:33 »

Anja,

misschien ook interessant:
het WJD programma van Juventutem in Sydney

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #5 on: 15 June, 2008,; 20:45 »

Bij de algemene programmaonderdelen van de organisatie in Sydney ben ik bij. Maar ik weet niet of het mij gaat lukken dingen van Juventutem mee te maken, al had het mij wel leuk gevonden. We hebben namelijk ook een eigen programma met drie Nederlandse bisschoppen die ook elke dag zullen voorgaan in een eucharistie. En het is zo'n beetje "verplicht" hierbij aanwezig te zijn. En deze programmaonderdelen duren (incl lunch en deelgroepen) tot ongeveer 13 - 14u

David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #6 on: 15 June, 2008,; 20:53 »

Woensdag 16 juli 16:00, plechtig vespers met Kardinaal Pell: dat is misschien nog te doen. De rest is, zo te zien, allemaal te vroeg.

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #7 on: 15 June, 2008,; 21:07 »

Dat is wellicht nog te doen ja, ga m noteren!

Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #8 on: 27 June, 2008,; 10:06 »

Hier een voorproefje op de WJD, als je een verloren momentje hebt

http://www.katholieknederland.nl/kruispunt/artikelen/2008/detail_objectID672439.html

Men ik ga volgende week vrijdagnacht al aaaaah zenuwen nemen nu wel toe hoor.

Primo
Levende Tuin

« Reply #9 on: 27 June, 2008,; 18:54 »

Ik viel 5  juni vanaf Frankfürt met de groep van bisdom Breda. Ik heb er zin an!
jan-willem
Koor in het Koninkrijk
*

« Reply #10 on: 03 July, 2008,; 08:01 »

Hai Allemaal,

Morgen ga ik vertrekken  Smiley Kga nu dus maar snel m'n tas inpakken...
Ik heb trouwens een Australisch telefoon nummer, dus wie m'n nr willen hebben, moet me maar ff 'n persoonlijkberichtje sturen...

Groetjes Jan-Willem

Ps. De nightfever kan ik je bijzonder aanbevelen

Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #11 on: 03 July, 2008,; 08:13 »

Ik viel 5  juni vanaf Frankfürt met de groep van bisdom Breda. Ik heb er zin an!
DUDE dan zitten we misshien wel in hetzelfde vliegtuig, ik hoorde zonet dat ik met bisdom Breda in vliegtuig zit haha

Ik 12.35 met Singapore Airlines, hoe laat jij?

Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #12 on: 03 July, 2008,; 08:15 »

Hai Allemaal,

Morgen ga ik vertrekken  Smiley Kga nu dus maar snel m'n tas inpakken...
Ik heb trouwens een Australisch telefoon nummer, dus wie m'n nr willen hebben, moet me maar ff 'n persoonlijkberichtje sturen...

Groetjes Jan-Willem

Ps. De nightfever kan ik je bijzonder aanbevelen

Ik hoop echt dat er een goed en duidelijk programmaboekje komt met al het aanbod, ik heb al zoveel gaafs gezien, kan dat niet allemaal onthouden. Vrijdagavond is er een groot concert in Bangaroo ofzo die haven, na de kruisweg. Schijnt een van de grootste bijeenkomsten van die week te worden, als ik het nou niet vergeet ga ik daar denk ik wel even heen

(Hoe stoer klinkt dat, ik ga even naar een concertje in de haven van Sydney  Afro )

Morgenavond vertrek ik woehoehoehoe we hebben spontaan een uitzitfeestje georganiseerd bij een groede vriendin van mij. We zullen daar al rond 8en gaan samenkomen. Nog even samen bidden voor een goede reis en dan gezellig afwachten. Rond 2.00 stappen we op de bus naar Frankfurt

Zenuwigachtig? Ja beetje  embarassed

Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #13 on: 04 July, 2008,; 07:15 »

Anja en alle andere jongeren die meegaan naar de WJD in Sydney:
heel veel plezier en devotie gewenst,
een goede reis
en
kom goed weer naar huis.

Mogen Jezus en Zijn lieve Moeder met jullie zijn.

angel

Niet meer actief op het forum.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #14 on: 04 July, 2008,; 10:12 »

Dank jullie wel  Grin

Ik heb zonet uitgebreid overleg gehad met mijn vriendin over wat er nou wel en niet mee gaat in de koffer. We hebben zon beetje live over de telefoon onze koffers staan inpakken haha. Zit nu al op 18 kilo en de toiletartikelen zitten er nog niet in, dat wordt zometeen dus nog even passen en meten.  Undecided

Vanavond komt de beruchte jongerenwerker Tran hier en die zal zijn auto hier parkeren, toch ietsie veiliger dan 4 weken in Leeuwarden. Rond 10 uur naar Leeuwarden, naar mijn vriendin waar meer Leeuwarders samenkomen. Samen nog even bidden voor een goede vlucht, waarschijnlijk komt de pastor zelfs nog even hiervoor langs. Daarna, a la oud en nieuw, de laatste uren uitzitten. Rond half 2 dan richting station  Shocked

Ik zal rond half 11 zondagochtend Nederlandse tijd aankomen, 18.00 Aussie time. Ik zal proberen af en toe hier wat van mij te laten horen. Verder is bekend geworden dat er in de week van 14 t/m 22 juli vrijwel dagelijks een kort verslag van mij zal verschijnen op www.jongkatholiek.nl ! Misschien leuk om te bekijken! Daarnaast zal ik proberen om de paar dagen mijn weblog even te updaten. Maar vaak komt het er toch niet van  Wink God wat een verhaal weer, ben een beetje zenuwachtig  embarassed

Pages: [1] 2 3 ... 5   Go Up
  Print  

Jump to: