Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: "Journalistiek" op een "katholieke" site  (Read 804 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« on: 17 June, 2008,; 21:33 »

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2008/detail_objectID672495_FJaar2008.html

Ben ik de enige die hier een bepaalde toon in proeft?

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
David
Co-redemptrix
BC2010

« Reply #1 on: 17 June, 2008,; 21:47 »

Nee, maar eerlijk gezegd maak ik me er al niet meer druk over. Het is een aankondiging van iets heel moois... http://www.rorate.com/nws.php?id=46689

Ik bereid voor op de toekomst door trouw te zijn aan het verleden. (Sint Johannes Chrysostomos)
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #2 on: 17 June, 2008,; 21:53 »

"Navolgingscrisis." Ka-TCHINGGGG! Drie keer woordwaarde!

Ik kan niet wachten op die brief Smiley

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #3 on: 18 June, 2008,; 13:07 »

En hier dan, rondom de nieuwe bisschop

De benoeming van De Korte komt Eijk niet ongelegen.
Hij kan nu de paus om een nieuwe hulpbisschop vragen,
die zijn visie op het bestuur van het aartsbisdom deelt."

Duidelijk  Lips Sealed

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
Marq
Credimaster

« Reply #4 on: 18 June, 2008,; 13:17 »

Ze stoken er weer fijn op los, die media...

Ach, ze doen maar. Ik maak me er al niet meer druk om.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #5 on: 18 June, 2008,; 13:25 »

Laten we onze eigen katholieke krant dan maar maken. Een die, you know, eigenlijk een beetje goed katholiek is.

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #6 on: 18 June, 2008,; 17:01 »

Tsja..,

Spijtig genoeg kan ik niet zeggen dat ik het gevoel van een onplezierige ondertoon niet deel..

Als je de nieuwsberichten volgt die betrekking op de RK hebben lijken de 'gewone' media in een vicieus cirkeltje te zitten dat in hoog tempo alleen nog maar harder omlaag gaat.. Spijtig genoeg maken sommige RK nieuwsbronnen zich daar net zo makkelijk en graag schuldig aan.

De media (en ook de RK dus..) zijn druk doende enkele aspecten van het RK-geloof dermate zwaar te overbelichten dat de mooie dingen ervan naar de achtergrond verdwijnen..

Het eeuwige geneuzel over bijv het homostandpunt van de RK, het priestertekort, vrouwelijke priesters, euthanasie, abortus etc.. maakt dat men zo zoetjes aan in de samenleving een meer dan behoorlijk verziekt beeld heeft van wat de RK-Kerk eigenlijk is of inhoudt. Er zijn genoeg dingen waardoor wij (even in het algemeen dus) ons juist zo verbonden en lekker thuis voelen bij de RK-Kerk.. Laten we daar onszelf maar op 'storten', al dat negatieve gedoe is niet goed voor ons..

Gr,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Marq
Credimaster

« Reply #7 on: 19 June, 2008,; 09:43 »

Laten we onze eigen katholieke krant dan maar maken. Een die, you know, eigenlijk een beetje goed katholiek is.

Ik zat gisteren te bedenken dat we die krant dan Positief Katholiek Nieuws konden noemen, maar die afkorting is al bezet... Tongue

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
logiclane
Levende Tuin

« Reply #8 on: 23 June, 2008,; 14:58 »

maar die afkorting is al bezet... Tongue

Gewoon afwachten tot de secularisatie zijn werk gedaan heeft, komt `ie vanzelf vrij  Evil

Nothing, my Lord Benedict, will stand between Middle-Earth and the Union of the Two Steeples!
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: