priest2
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #15 on: 15 September, 2008,; 11:01 » |
|
Ja, dan heb je ten minste een goed excuus om 'nee' te zeggen  Zoals gezegd: ik heb een jaartje stage gedaan in Canada. Daar was da geen excuus: Vasten of geen Vasten, bij iedere vergadering kwam je om van het aantal sneukelgerei... Maar kheb er mij dan toch aan gehouden 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lathund
|
 |
« Reply #16 on: 15 September, 2008,; 14:09 » |
|
Sneukelgerei... amai, die Vlamingen gebruiken iets andere woorden dan de Grunnegers.
|
|
|
|
|
|
No day without a night, no night without a day.
|
|
|
priest2
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #17 on: 15 September, 2008,; 14:23 » |
|
Sneukelgerei... amai, die Vlamingen gebruiken iets andere woorden dan de Grunnegers.
Haha! Wij hebben veel dergelijke woorden wi 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #18 on: 15 September, 2008,; 21:12 » |
|
Allez, motten we Vlaoms gaon kleppen? Laten we maar niet doen; begrijpen mijn mede Grunnegers er niets meer van.  Priest2: je kunt ook niet altijd "nee" zegeen hè? 
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
Marq
|
 |
« Reply #19 on: 15 September, 2008,; 21:17 » |
|
Maar welke variant van het Vlaams dan? Het Vlaams van Limburg en Brabant kan ik nog wel volgen, maar het Vlaams van Antwerpen is andere koek.
|
|
|
|
|
|
"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine "I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane) Blog: http://incaelo.wordpress.com
|
|
|
priest2
Koor in het Koninkrijk
|
 |
« Reply #20 on: 15 September, 2008,; 21:35 » |
|
Allez, motten we Vlaoms gaon kleppen? Laten we maar niet doen; begrijpen mijn mede Grunnegers er niets meer van.  Priest2: je kunt ook niet altijd "nee" zegeen hè?  Ak plat Westvlams klapn goaj der nietn van verstoan wi, us dialect schient nogal moeilik te zien...  U bedoelt met "niet altijd 'nee' zeggen"?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alina ofs
|
 |
« Reply #21 on: 16 September, 2008,; 14:49 » |
|
Ak plat Westvlams klapn goaj der nietn van verstoan wi, us dialect schient nogal moeilik te zien...  Dit heeft wel wat van Drents weg... maar even on-topic: het valt voor een mens met gewone bezigheden al moeilijk om een gebakje af te slaan (doe niet zo ongezellig, lust je het niet? vind je me niet leuk?) en voor een priester zal dit dan dubbel zwaar zijn. En tijd voor de sportschool is er nauwelijks.... Ik denk dat het feit dat veel pastors te dik zijn ligt aan het feit dat we eten met gezelligheid en mee-eten met respect associeren en het niet aannemen van eten met eigenwijs, autoritair en onsociaal. De mensen moeten zich beter inleven in elkaar. Dan hoeft de pastor ook niet op dieet...
|
|
|
|
|
|
Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
|
|
|
|
Guppie
|
 |
« Reply #22 on: 30 September, 2008,; 05:49 » |
|
Wat ik tot nu te mis in deze discussie is DE oorzaak n. het Rijke Roomse Leven. Maar ja, misschien is dit onder jongeren een onbekend begrip mijmerde opa Gup 
|
|
|
|
|
|
Laetetur cor quarentium Dominum
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #23 on: 30 September, 2008,; 06:08 » |
|
Hoe vaak zie jij nog een jager met een paar fazanten/hazen naar de pastorie lopen? Tegenwoordig moet een priester die alleen op (néé... ín) een pastorie woont, zelf boodschappen doen omdat 'ie het niet meer 'geleverd' krijgt door brave parochianen.
|
|
|
|
|
|
Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
|
|
|
|
logiclane
|
 |
« Reply #24 on: 30 September, 2008,; 12:24 » |
|
Maar welke variant van het Vlaams dan? Het Vlaams van Limburg en Brabant kan ik nog wel volgen, maar het Vlaams van Antwerpen is andere koek.
West-Vlaams klinkt als (West-)Zeeuws Vlaams
|
|
|
|
|
|
Nothing, my Lord Benedict, will stand between Middle-Earth and the Union of the Two Steeples!
|
|
|
|
Vitalia
|
 |
« Reply #25 on: 29 November, 2008,; 14:05 » |
|
Hebben jullie laatst die aardschok ook gevoeld? Even achter Nijmegen was die. Ik duwde even tegen de schouders van mijn biechtvader; blijkbaar iets te hard: hij viel van z'n krukje. (Hij had mij zelf een armstoel aangeboden en het is niet netjes om die af te wijzen, toch?  ) Toen de vloer zo dreunde, merkte hij ook op dat het tijd werd om af te vallen. (Waaraf? Van dat krukje?)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
schoppenkoning
|
 |
« Reply #26 on: 08 July, 2009,; 12:42 » |
|
Hype.  Dit soort artikelen kun je ook maken over buschauffeurs en zelfs huisartsen. Wat wel nodig is voor priesters: gezond eten, bewegen, en ook sport. Alles in de juiste balans. We hebben er te weinig, zeggen we zelf, en we bidden om nieuwe roepingen. Prima allemaal. Maar laten wij dan ook goed zorgen dat onze ziel in een gezond lichaam woont. Dat is het goede van dit soort berichten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VeniteAdoremus
|
 |
« Reply #27 on: 08 July, 2009,; 13:13 » |
|
Wandelpelgrimages, zeg ik  Maar daar hebben ze nauwlijks tijd voor 
|
|
|
|
|
|
Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it. --Pope John Paul II
|
|
|
|
schoppenkoning
|
 |
« Reply #28 on: 08 July, 2009,; 15:46 » |
|
Wandelpelgrimages, zeg ik  Maar daar hebben ze nauwlijks tijd voor  Leuk bedacht, maar gezond leven is iets wat je structureel moet doen, en anders zijn de afgewandelde kilo's er zo weer aan. Pelgrimages zijn trouwens op zich al nutteloos als ze niet ingebed zijn in een gebedsleven. Vergelijk het daar maar mee. Bidden op een bedevaart is prachtig, maar als je buiten de bedevaart leeft alsof de Heer er niet is, dan moet je je op de bedevaart maar goed bekeren, anders kom je er slechter van terug dan dat je er heen ging. Zo mogen ook de dikke priesters (als die er zoveel zijn) zich bekeren op een wandeltocht, maar dan ook thuis beter gaan leven. Geestelijk en lichamelijk in balans komen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|