Linked Events
  • Katholieke Jongerendag: 02 November, 2008
Pages: [1] 2 3 ... 12   Go Down
  Print  
Author Topic: Katholieke Jongerendag, 2 november te Den Bosch  (Read 10165 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« on: 30 June, 2008,; 14:28 »

(gelieve dit topic NIET te gebruiken om inhoudelijke discussie rondom de spiritualiteit en inhoud, keuzes van de KJD te voeren. Daar is dit topic NIET voor bedoeld)

Op 2 november is er weer de jaarlijkse Katholieke jongerendag in Den Bosch. Vandaag zijn de eerste sprekers bekend gemaakt.

Sprekers:- Zuster Anima Christi (jonge moeder overste van de congregatie van het Mensgeworden Woord)
- John Pridmore (een bekeerde Londense ex-crimineel)
- Randy Raus (voorzitter van de internationale katholieke tienerbeweging LifeTeen)
- Johannes Hartl (Duitse theoloog/jongerenwerker)

Zuster Anima Christis WOOOOO daar heb ik zo'n inspirerende dag in Rome mee gehad en nog een keer mee wezen lunchen in leeuwarden, was echt een grote steun!

En Johannes Hartl is zo'n beetje de reden dat ik nu ook echt inhoudelijk actief in mijn geloof ben (niet alleen activiteiten maar ook echt in het geloof en relatie tot God). Die man is een regelrechte held en zo'n beetje mijn redding geweest. Dat is echt ZOOOOON aanrader! Hij is wel sterk charismatisch, dus misschien moeten sommigen van jullie daar maar vanuit de buurt blijven  Roll Eyes

Het thema is Zout, uiteraard doelend op het bekende stukje uit Matteus. Dit kon wel eens een hele sterke KJD gaan worden als ik dit nu al zo lees. Ik ben er echt 100% bij!!!

Zuster Anima Christi Cheesy
Johannes Hartl Cheesy

WOOOO

PP mag deze in de agenda  Cheesy
« Last Edit: 30 June, 2008,; 14:37 by puellapaschalis » Logged

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #1 on: 30 June, 2008,; 14:38 »

(gelieve dit topic NIET te gebruiken om inhoudelijke discussie rondom de spiritualiteit en inhoud, keuzes van de KJD te voeren. Daar is dit topic NIET voor bedoeld)

Amen!

PP mag deze in de agenda  Cheesy

Alstublieft Smiley

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #2 on: 30 June, 2008,; 20:42 »

Alleen jammer voor degenen die van ver moeten komen: het is wéér in 's-Hertogenbosch. Grin (JOEPIEEEEEE!)

Niet - zoals vorig jaar in de Brabanthallen - maar in de Maaspoorthal. Een stuk minder gemakkelijk bereikbaar per OV. (Je kuiert er vanaf het station niet zo 'eventjes' naar toe.) Hopelijk heeft de organisatie hiermee rekening gehouden. Voor mij is het niet nodig: ik ga op 't fietske... Maar om vanuit Franeker of Groningen op de fiets te gaan...

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Amanda77
Levende Tuin

Absit invidia

« Reply #3 on: 30 June, 2008,; 21:26 »

Ha oke... kijk bedankt voor de informatie! Ik zet het direct in mijn agenda.

Vorig jaar ben ik voor het eerst geweest. (direct met ons eigen stalletje)
Echt een super sfeer! Heel bijzonder!

Voor een ieder die ook heen gaat... afsprekken voor een bakje koffie??  Wink  Grin

Amanda
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #4 on: 01 July, 2008,; 08:17 »

Ja helaas weer zon roteind voor ons. Heeft ons vorig jaar ook zichtbaar aanmeldingen gekost (meer dan 50% met de 2 jaar daarvoor).

Bakje koffie altijd fijn!

Primo
Levende Tuin

« Reply #5 on: 01 July, 2008,; 13:51 »

Niet - zoals vorig jaar in de Brabanthallen - maar in de Maaspoorthal. Een stuk minder gemakkelijk bereikbaar per OV. (Je kuiert er vanaf het station niet zo 'eventjes' naar toe.) Hopelijk heeft de organisatie hiermee rekening gehouden.
Ja. Waarschijnlijk laten we bussen rijden vanaf het station naar de Maaspoort.
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #6 on: 01 July, 2008,; 14:08 »

Is het weer op een zondag? In dat geval kom ik zaterdagmorgen richten het Bossche, pik wat vieringen in de St. Jan mee en zoek een slaapplek daaro op.  En als ik nog iets voor iemand kan betekenen (bij een kraampje ofzo) hoor ik het graag de 13e....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #7 on: 01 July, 2008,; 14:53 »

Het is op een zondag ja

En er zullen ook bussen uit Groningen-Leeuwarden rijden  Smiley

Alina ofs
Tent van Abraham

« Reply #8 on: 01 July, 2008,; 17:33 »

maar mag ik met mijn bijna 35 met die bus mee?

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #9 on: 01 July, 2008,; 17:43 »

Kun je beter ff Hao vragen, geen idee hoe dat zit!

Geerthe
Troostende Fluit

« Reply #10 on: 01 July, 2008,; 20:16 »

Klinkt erg leuk allemaal, veel plezier, en Zr Anima Christi is echt super cool Afro
Oow wat jammer dat ik al zo groot ben... (en in the middle of far away woon) Cry
Agnes
Lurker

« Reply #11 on: 04 July, 2008,; 19:20 »

In mijn agenda genoteerd, heb er weer zin in.  Grin Denk wel dat ik een slaapplek in Den Bosch zoek aangezien het een lange rit wordt Smiley.
Alina ofs
Tent van Abraham

« Reply #12 on: 05 July, 2008,; 08:15 »

Ik kreeg een idee: ik zou de Caroluszusters kunnen vragen of zij 2 slaapplekken vrij hebben. Klooster ligt vlak bij station Den Bosch-oost en ziekenhuis.

Marq
Credimaster

« Reply #13 on: 05 July, 2008,; 09:49 »

Misschien dat ik meega. Ik vond het twee jaar geleden erg gezellig, en ik heb goede dingen gehoord over Zuster Anima Christi, dus ik zou haar wel eens willen horen spreken.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #14 on: 31 July, 2008,; 10:40 »

John Pridmore (een bekeerde Londense ex-crimineel)

Deze heb ik horen spreken op de WJD. Echt WAUW!! Die man was echt een keiharde gangster en heeft toch de liefde en vergeving van Jezus gevonden en spreekt daar echt mooi over! Ook een tip dus!

Dit kon wel eens een heel sterke KJD worden, de sprekers zijn echt sterk.

Pages: [1] 2 3 ... 12   Go Up
  Print  

Jump to: