Linked Events
  • Priesterwijding Albert Buter: 25 October, 2008
Pages: 1 [2]   Go Down
  Print  
Author Topic: Priesterwijding Albert Buter op 25 oktober 2008  (Read 2962 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Marq
Credimaster

« Reply #15 on: 26 October, 2008,; 13:10 »

Op verzoek van TT in een andere draad: een verslagje van de wijding.

Ik was er al vrij vroeg (vanwege het OV), dus ik heb de kerk mooi langzaamaan vol zien lopen. Er waren erg veel familie, vrienden en bekenden van de wijdeling, dus ik bedacht dat ik die maar lekker vooraan ging laten zitten. Heb even op PP staan wachten, verschillende priesters en de bisschop binnen zien komen wandelen, en zat uitendelijk vrij ver achteraan, meet PP, Margreet, en Marian vlak voor me.
Maar ik zat wel aan het pad, dus ik had prima zicht op de wijding zelf (handoplegging, het aantrekken van stool en kazuifel). Dat vind ik elke keer weer een prachtig moment Cheesy

De Mis zelf was vrij simpel. Wel mooi gedaan hoor, maar ik heb Missen meegemaakt die qua liturgie en muziek een stukje uitgebreider waren. Maar dat geeft helemaal niks, het was wel mooi.

Er waren maar een paar momentjes dat ik even dacht, " doe dat nou niet": tot twee keer toe applaudiseren in de kerk, en het meeblaten van de doxologie. Even een ongemakkelijk momentje toen PP en ik echt de enigen waren die blijven staan tot aan de schuldbelijdenis... Undecided En er werd afgesloten met een Oosterhuis-lied, maar gelukkig wel een die ergens over ging. Wink

Ik ken de wijdeling eigelijk helemaal niet, dus ik was er toch iets minder bij betrokken. Heb hem wel even gefeliciteerd, en hij herkende me nog van de installatie van de bisschop en de wijding van Fr. Jos Deuling. Fr. Buter heeft dus wel een goed geheugen voor gezichten Grin

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #16 on: 26 October, 2008,; 13:22 »

Leuk! Goed om te horen dat de kerk goed gevuld was! Echt leuk ook dat ie in leeuwarden zit. Zal vaak naar hem uitwijken als we weer eens een woco hebben! Zal nu even stil zijn in ons bisdom qua wijdingen Sad

What part of "hoc est enim corpus meum" don't you understand?!
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #17 on: 26 October, 2008,; 13:37 »

Ik heb de gloednieuwepriesterzegen van hem gekregen Grin

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #18 on: 26 October, 2008,; 19:46 »

Zal nu even stil zijn in ons bisdom qua wijdingen Sad

Dan kom je 7 november toch naar de St. Janskathedraal voor de diakenwijding van Stefan Schevers? Grin

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #19 on: 28 October, 2008,; 13:28 »

De Mis zelf was vrij simpel. Wel mooi gedaan hoor, maar ik heb Missen meegemaakt die qua liturgie en muziek een stukje uitgebreider waren. Maar dat geeft helemaal niks, het was wel mooi.

Er waren maar een paar momentjes dat ik even dacht, " doe dat nou niet": tot twee keer toe applaudiseren in de kerk, en het meeblaten van de doxologie. Even een ongemakkelijk momentje toen PP en ik echt de enigen waren die blijven staan tot aan de schuldbelijdenis... Undecided En er werd afgesloten met een Oosterhuis-lied, maar gelukkig wel een die ergens over ging. Wink

Is er iemand die weet waar dat applaudiseren in de kerk eigenlijk vandaan komt? En wanneer het ingevoerd is?

Ik kan me vanuit Heede herinneren dat "ze" er ineens mee begonnen na Eucharistievieringen waarin b.v. de fanfare had meegespeeld. Mijn vader had een bloedhekel aan dat applaudiseren in de kerk, het haalde de devotie uit de Mis en uit het gebed en hij zei zelfs eens (min of meer sarcastisch čn gewond): "Wir klatschen unter dem Kreuz!" "Wij applaudiseren onder het Kruis!". Hij vond dat absoluut niet kunnen....... ik kan het nog steeds met hem meevoelen en bijvoorkeur applaudiseer ik nog steeds niet mee......

Niet meer actief op het forum.
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #20 on: 28 October, 2008,; 15:30 »

Het zal wel weer de heiden in mij zijn, maar is het nou echt zon drama dat er even geklapt wordt bij zon feestelijke en grote gebeurtenis  Huh Ik kan me er nou echt niet druk om maken, sorry hoor

Matt
Troostende Fluit

« Reply #21 on: 28 October, 2008,; 16:21 »

Het zal wel weer de heiden in mij zijn, maar is het nou echt zon drama dat er even geklapt wordt bij zon feestelijke en grote gebeurtenis  Huh Ik kan me er nou echt niet druk om maken, sorry hoor

Vorig jaar priesterwijding in Suriname meegemaakt en daar werd toch wel wat afgeklapt! Heerlijk ritmisch met hele kerk. Trouwens ook bij nieuwe pausverkiezing. En terecht!

"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
Matt
Troostende Fluit

« Reply #22 on: 28 October, 2008,; 16:35 »

En gedurende de homilie van kardinaal Ratzinger voor de overleden paus Johanens Paulus II werd er 33 keer geaplaudiseerd...

"Wanneer iemand zou kunnen bewijzen dat Christus buiten de realiteit staat, of sterker nog: dat Hij de waarheid niet is - dan nog verkies ik Christus boven de waarheid."
Salve Regina
Ark van Hoop

Niet meer actief op dit forum

« Reply #23 on: 28 October, 2008,; 17:51 »

De heiden in jou, zal wel een beetje meevallen, TT  Grin Daarvoor houd jij volgens mij teveel van God, Zijn Kerk en Zijn mensen!
Misschien wordt het verschil in opvatting "gewoon" veroorzaakt door....een andere/anders opgevoede generatie.... ?  Wink

Niet meer actief op het forum.
Marq
Credimaster

« Reply #24 on: 28 October, 2008,; 18:35 »

Ik denk niet dat het aan de generatie ligt, maar meer aan persoonlijke voorkeur. Ik kan me heel goed voorstellen dat je uiting wil geven aan waardering door te applaudiseren, laat dat voorop staan, maar ik vind daarnaast dat het afbreuk aan de waardigheid die je in een kerk dient te tonen. Net zoals je niet schreeuwend rondrent of ongepast gekleed gaat.

Maar ik wil echt benadrukken dat dat slechts mijn mening is.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Totus Tuus
Bron van Alle Informatie
Ark van Hoop

« Reply #25 on: 30 January, 2009,; 12:18 »

Fijn dat er een nieuwe priester komt die volgens mij ook wel een warm plekje voor de jongeren heeft. Want onze jongerengroep heeft een geestelijk begeleider nodig! En Snel!.

Waarom plaats je mijn quote? Wie BEN jij eigenlijk???

puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #26 on: 30 January, 2009,; 12:22 »

Hij is al gebannd.

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #27 on: 30 January, 2009,; 13:43 »

(Bijna) alle bijdragen van kk zijn voorbeelden van plagiaat.

PP, zoiets tolereer jij toch zeker niet hč? (Tenzij je uiteraard reageert op een citaat, maar dát spreekt vanzelf, lijkt me.)

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Pages: 1 [2]   Go Up
  Print  

Jump to: