Op verzoek van TT in een andere draad: een verslagje van de wijding.
Ik was er al vrij vroeg (vanwege het OV), dus ik heb de kerk mooi langzaamaan vol zien lopen. Er waren erg veel familie, vrienden en bekenden van de wijdeling, dus ik bedacht dat ik die maar lekker vooraan ging laten zitten. Heb even op PP staan wachten, verschillende priesters en de bisschop binnen zien komen wandelen, en zat uitendelijk vrij ver achteraan, meet PP, Margreet, en Marian vlak voor me.
Maar ik zat wel aan het pad, dus ik had prima zicht op de wijding zelf (handoplegging, het aantrekken van stool en kazuifel). Dat vind ik elke keer weer een prachtig moment

De Mis zelf was vrij simpel. Wel mooi gedaan hoor, maar ik heb Missen meegemaakt die qua liturgie en muziek een stukje uitgebreider waren. Maar dat geeft helemaal niks, het was wel mooi.
Er waren maar een paar momentjes dat ik even dacht, " doe dat nou niet": tot twee keer toe applaudiseren in de kerk, en het meeblaten van de doxologie. Even een ongemakkelijk momentje toen PP en ik echt de enigen waren die blijven staan tot aan de schuldbelijdenis...

En er werd afgesloten met een Oosterhuis-lied, maar gelukkig wel een die ergens over ging.

Ik ken de wijdeling eigelijk helemaal niet, dus ik was er toch iets minder bij betrokken. Heb hem wel even gefeliciteerd, en hij herkende me nog van de installatie van de bisschop en de wijding van Fr. Jos Deuling. Fr. Buter heeft dus wel een goed geheugen voor gezichten