Linked Events
  • Maria Tenhemelopneming in Amst: 15 August, 2008
Pages: [1] 2 3 4   Go Down
  Print  
Author Topic: Maria Tenhemelopneming in Amsterdam  (Read 3278 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« on: 14 July, 2008,; 22:01 »

Viering Maria Tenhemelopneming vrijdag 15 augustus 2008 te 19.00 uur.

Met verschillende koren, solisten, lichtoffer, plechtig Marialof en de zegen met het H. Sacrament

Plaats: St. Agneskerk Amsterdam.

Komt allen!

Meer info volgt op  http://home.tiscali.nl/hjmgov/page35.html

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
Marq
Credimaster

« Reply #1 on: 15 July, 2008,; 10:04 »

Ik zal eens kijken of ik het zo kan regelen dat ik die dag wat vroeger vrij ben. Als dat lukt, wil ik er best bij zijn.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Minollie
Troostende Fluit

« Reply #2 on: 15 July, 2008,; 10:30 »

OK.. ik ga nu even vervelend doen en een beetje 'nit-picking' doen..

15 Augustus is voor verreweg het grootste deel zo niet de gehele  RK-Kerk op deze aardkloot en voor ons met name die in Nederland, gewoon Maria Tenhemelopneming.

Feitelijk zou het dus beter zijn deze dag als Maria Tenhemelopneming aan te merken en het stukje van 'in Amsterdam' weg te laten, puur omdat we het hebben over een feestdag volgens de liturgische kalenders van zowel de GR/NOM als de BR/TR in de gehele RK-kerk en niet enkel die kerken die in Amsterdam staan.

In een draad met een algemene strekking kan men dan overigens relatief makkelijk die kerken die dit feest extra uitbundig vieren benoemen en uitlichten en dan sluit je andere kerken dus niet meteen uit omdat ze niet in Amsterdam staan ofzo..

Mvg,
Minollie

Stephen Hawking over buitenaards leven..
“We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich kan ontwikkelen tot iets dat we niet graag zouden ontmoeten.”

If stupidity is a gift of God, then God must have made a little mistake in being way to generous with this
Marq
Credimaster

« Reply #3 on: 15 July, 2008,; 11:30 »

Volgens mij was het niet de bedoeling van de titel om te suggereren dat het alleen in Amsterdam een feestdag is, maar meer om aan te geven dat dit agendapunt in kwestie draait om de viering van Maria Tenhemelopneming in een kerk die toevallig in Amsterdam staat.
Vergelijkbaar dus met een agendapunt over een processie in een willekeurige stad.

"If you think you understand it, it isn't God. " - Saint Augustine
"I find your lack of faith... disturbing." - Darth Vader (geinspireerd door Logiclane)
Blog: http://incaelo.wordpress.com
Alina ofs
Tent van Abraham

Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

« Reply #4 on: 15 July, 2008,; 17:47 »

Het was idd niet mijn bedoeling andere kerken uit te sluiten. Wel was het de bedoeling om geďnteresseerden in de BR erop te wijzen.
En een draad met alle Maria Tenhemelopneming vieringen is helemaal geen slecht idee....

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
logiclane
Levende Tuin

« Reply #5 on: 15 July, 2008,; 18:00 »

Bijzantijns-Katholieke Mis (ja, is echt katholiek, maar dan met Oosterse liturgie )

vrijdag 15 aug. Utrecht 10:30 uur Liturgie van de Ontslaping van de Moeder Gods Vader Harrij Sterenberg en vader diaken Frits
St. Antoniuskerk, Kanaalstraat 200, Utrecht

Was van plan om naar toe te gaan, maar nu wordt er aan me getrokken door de Agnes. Als de zus van een kennis van mij eraan gedacht heeft om een mooi nieuw 1962-Missaal voor me mee te nemen (kom ik morgen achter... Smiley ) ga ik misschien naar de Agnes, anders wordt het de Byzantijner in Utrecht..

Nothing, my Lord Benedict, will stand between Middle-Earth and the Union of the Two Steeples!
Alina ofs
Tent van Abraham

« Reply #6 on: 15 July, 2008,; 18:39 »

Mmm...

ik ben 15 augustus vrij, en daar ik dan op doorreis ben, ben ik zowiezo een NS dagkaart nodig. Het is zeer aanlokkelijk om eerst naar Utrecht te gaan en vervolgens naar Amsterdam, om van daaruit naar Eindhoven te vertrekken...

Hoe kom ik bij die kerk in Utrecht?

Geprezen, o Heer, en geloofd en gedankt, om Uw schepselen die U dienen: laudate e benedicete mi Signore, laudate! (Zonnelied)
logiclane
Levende Tuin

« Reply #7 on: 15 July, 2008,; 19:48 »

Kanaalstraat is Lombok , ten westen van CS , uitstappen aan de kant van CS waar de toerbussen staan (dus niet het busstation) , dan rechts, dan het verkeersriool oversteken, doorlopen totdat je bent omsingeld door buitenlandse winkeltjes. Kanaalstraat is aan de linkerkant. Antoniuskerk.

Nothing, my Lord Benedict, will stand between Middle-Earth and the Union of the Two Steeples!
logiclane
Levende Tuin

« Reply #8 on: 15 July, 2008,; 19:52 »

plaatje van Antoniuskerk in Lombok

logiclane
Levende Tuin

« Reply #9 on: 15 July, 2008,; 19:52 »

pot verdrie

nouja, http://flickr.com/photos/eti-eti/121832186/

hier staat `ie.

VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #10 on: 30 July, 2008,; 23:09 »

Ik kan niet naar Utrecht want dan ben ik niet op tijd terug voor fysiotherapie... maar de Agnes klinkt zeer aantrekkelijk Smiley

Wie zijn er van plan om te gaan? Behalve the usual suspects? Smiley

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
puellapaschalis
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #11 on: 30 July, 2008,; 23:10 »

Ik niet parce-que je serai dans Solesmes pour l'Assomption hihihihihihihihi Cheesy

Yes, that's Gibbs in my avvy. Phwoar! Wink
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #12 on: 31 July, 2008,; 11:14 »

Jaja Smiley

*knuffelt PP*

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Alina ofs
Tent van Abraham

« Reply #13 on: 31 July, 2008,; 14:43 »

Wie mijn blogs heeft gelezen, ziet dat ik van plan ben veranderd. Ik ga niet naar Utrecht, maar naar Heiloo. En zoek nog een lekker (mexicaans) eetadresje in Amsterdam.

Vitalia
Ark van Hoop

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

« Reply #14 on: 31 July, 2008,; 21:22 »

Ik heb het idee beter in de St. Jan te kunnen blijven:
12:00 voorgaan in het middaggebed
                                    --- even onderbreking om 14:00 voor een afspraak in de Graafsewijk ---
15:30 vergadering in de directe nabijheid van de kathedraal
19:00 Pontificale Mis in de kathedraal

Men verstaat zo goed wat een stuk je brood is, als men uit ondervinding weet hoeveel moeite men moet doen om het te maken. (Charles de Foucauld)
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
  Print  

Jump to: