Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Twee interviews  (Read 557 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pius
Stevig Anker
**

« on: 08 August, 2008,; 01:01 »

Ik heb van iemand een boek gekregen met de titel 'wachten op witte rook'. Het gaat in principe over de pauskeuze als JPII kwam te overlijden. Het dateert uit 2004. Maar de schrijver grijpt het thema vooral aan om verscheidene interessante persoonlijkheden de hemd van het lijf te vragen.  De schrijver is erg 'progressief', maar komt hier eerlijk mee voor de dag en de interviews zijn naar mijn mening erg respectvol te noemen. Al met al vind ik het een heel aardig werkje. Om een indruk te geven, twee interviews;

Mgr. Rino Fisichella

kardinaal Murphy-O'Connor

Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.
VeniteAdoremus
Co-dictatrix
Administrator

« Reply #1 on: 08 August, 2008,; 09:18 »

Koormeisjes-snobisme: als je denkt dat er in een kerk "madrigalen" worden gezongen, en nog wel van Byrd, ben je met interessante termen aan het smijten waarvan je niet weet wat ze betekenen. Maar verder vind ik het wel een erg leuk en interessant interview. Dankjewel!

Het is wel duidelijk voor een wat seculierder publiek geschreven, met van die terzijdes als "verder zal een kardinaal niet gaan". Maar inderdaad, zeker respectvol.

Mijn browser heeft een beetje moeite met het interview met Mgr. Fisichella, hij eet een paar woorden op - hebben jullie daar ook last van?

Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it.
--Pope John Paul II
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: